Translate

zaterdag 24 mei 2014

In tijden van duisternis wacht God op jullie vragen (Tweet van God, 9)




Zou U deze tweet van 28/4 willen toelichten?

Wij zien jullie leed, jullie worstelen, jullie verdriet, jullie duisternis.
En dan doen Wij alles om jullie te ondersteunen met inzichten, energie, hoop, kracht of iemand op jullie pad voor een troostend woord of een helpende hand.

In jullie nood zijn jullie echter dikwijls volledig geabsorbeerd door het probleem. Jullie luisteren dan zo absoluut naar jullie negatieve gevoel van het moment. Jullie trekken voor de toekomst zulke onware en irreële conclusies, dat Wij graag zouden zien, dat jullie Ons om hulp vragen op dat moment.

Ik heb Frenkie getoond om als hij in duisternis verkeert de mantra te herhalen: “Mijn God, wees mij nabij?”. Hierdoor opent hij vensters, reikt zijn hand, opent zijn hart, en Frenkie mag daar zelf wat over vertellen.

Ja, het is waar. Als ik het doe, maar soms zwelg ik in mijn problemen en wil ik het niet doen. Dan geloof ik meer in de duisternis dan in U, dan kies ik ervoor er in te zwelgen ipv me open te stellen voor Uw macht, en Uw kracht en Uw steun.

Maar als ik het doen, is het altijd verbazingwekkend.
Ik herhaal de mantra, en na de tweede, derde keer al, laat staan na tien keer, voel ik hoe ik recht op kom te staan. Niet het probleem ben, maar het probleem heb. Dat ik de negatieve emotie een plek kan geven. Dat ik het met meer liefde ervaar. Dat er andere dingen boven komen, waardoor ik me herinner dat het alleen maar een momentopname is. Dat ik conclusies aan het trekken was. En ik besef en voel, dat het tijdelijk is. Dat het best is zo, dat ik het aankan. Dat ik er ja tegen kan zeggen ipv er tegen te strijden.
En heel snel al voel ik Uw liefde en kracht.

Dus ik zou zeggen:  het probleem is niet, dat U altijd helpt, maar dat ik er ook vaak voor kies niet geholpen te worden. Zoiets?

Ja, Mijn zoon, zoiets. Precies dat.
God helpt altijd, maar de mens kiest er vaak voor niet geholpen te worden. Als het ego op de troon zit, wil hij daar blijven zitten, ook al is het een ellendige zit.

”Vraag en u zal worden gegeven”

Gebruik het vuur van God om jullie moeilijkheden te overwinnen en jullie hartenwensen te vervullen!

Wees jullie allen gezegend