Translate

zaterdag 5 juli 2014

De nalatenschap van Grote Voorbeelden




Hoor hoeveel vogels
Fluisteren over heimwee
Naar zijn stap en stem*

Ik zag deze tekst op een grafsteen op een kerkhof in het dorp Kootwijk.
De tekst raakte me zeer.
Zou U hier iets over willen zeggen?

Ik ga hier graag op in.
De schrijver van deze tekst doelde op Christus.
Toch wil Ik liever ingaan op de intense heimwee van moeder aarde en haar schepselen naar elke God gerealiseerde mens.
Ik doel ook op alle grote geesten, zielen, profeten, heiligen, guru’s  op aarde die vóór en na Christus hebben rondgewaard op deze aarde.

Waarom niet alleen Christus?
Was Hij niet de grote Zoon van God?
Was hij niet de heiligste profeet?
Was Hij niet God zelve in Zijn realisatie van de Wil van de Vader?
Heeft Hij niet genezen en in de naam van de Vader wonderen verricht?
Was Hij niet de Enige?

In eerder blogs heb Ik al gezegd, dat jullie mensen inspiratie nodig hebben en voorbeelden van hoop. En geen scheiding der geesten en haarkloverijen en de-ene-godsdienst-is-beter-dan-de-andere-mentaliteit.
De mensen zijn alle kinderen van God en dus alle broeders en zusters.
Daarom trek ik deze mooie tekst breder, van nut voor alle mensen van alle gezindten.

Hoor hoeveel vogels
Fluisteren over heimwee
Naar zijn stap en stem

De aarde snakt naar verlossing.
De dierenwereld snakt naar heelwording, gerealiseerd door de mensheid.
De plantenwereld snakt naar respect van de kroon van de schepping voor haar werk.
En de grote heiligen en guru’s hebben op aarde rondgelopen.
En met hun stap en stem de aarde bezield.
En opgetild.
En liefdevol toegefluisterd.
En door hun leven gesproken van God.
En de wil van de Vader-Moeder gevolgd.
En hun omgeving gezegend.
En de grond onder hun voeten geheiligd.
En de lucht met hun stem gezegend.
En zijn hun medemens tot voorbeeld geweest.
En hebben hoop op aarde gebracht.

En Ik laat alle mensen weten, dat zij niet de laatsten waren.
Velen zijn geroepen en velen zullen volgen.
Want de weg van de mens, van iedere mens, van de mensheid is Zoon of Dochter van God te worden.
De weg van de mensheid is kroon van de schepping te zijn en zich er naar te gedragen.
De weg van de mens is de dieren- en plantenwereld op te tillen en te bezielen.

En zo zal het gaan.
Er is geen andere weg, vroeg of laat.

Wees jullie allen gezegend 

* Schrijver: E.Gast