Translate

dinsdag 20 februari 2018

De kinderhand van God




Ik was een aantal dagen lekker aan het rotzooien met zullen we maar zeggen alle wereldse dingen, gehechtheden enzo en ik deed niet veel aan mijn geloof. Na een paar dagen, had ik een helder moment en zei tegen God: “Nou, ik heb u wel even flink in de steek gelaten, u bent zeker erg teleurgesteld in me?”

Mijn zoon, God wordt nooit teleurgesteld, omdat God altijd in de steek gelaten word door de mens en uit ervaring dus niets verwacht. Zo is God blij met het kleinste gebaar van de mens, met de kleinste stap, het eenvoudigste gebed.

De kinderhand van God is dus gauw gevuld. De geestelijke wereld is wijs en weet alles en verwacht daarom niets en als dan iets Onze kant opkomt, zijn Wij als een kind zo verheugd over deze mens, met dit kleine gebaar, met dit liefdevolle gebed of met een simpele daad van goedheid.
Fijn dat je hier bij stilstaat, en wees hierom gezegend.

Wees jullie allen gezegend

Nr. 416