Translate

zondag 16 september 2018

Stop nooit met te geloven in wonderen, want wonderen gebeuren elke dag (Hopeloos verloren, 11)




Mijn God, ik heb laatst ook een wonder meegemaakt. Het lijkt klein maar voor mij was het belangrijk. Ik maakte me een beetje zorgen over een rekening die ik plotseling moest betalen en dacht van wie kan ik even het geld lenen? Toen belde een goede oude vriendin mij en zei dat ze me een geldbedrag wilde geven zomaar, omdat ze aan mij dacht en het geld makkelijk kon missen. En het was precies het bedrag dat ik nodig had. Het is niet alleen een geld dingetje, maar ik voelde ineens zo intens dat wij niet alleen staan en dat de geestelijke wereld, als dat mag en kan, gelijk iets regelt waardoor wij geholpen worden.
Zou U hier iets over willen zeggen?

Mijn zoon, één van Mijn favoriete onderwerpen.

De geestelijke wereld is oprecht verheugd als een mens door Ons geholpen wordt en de hulp als zodanig herkent en weet dat er een wonder is geschied. Want een wonder is niets anders dan hulp vanuit de geestelijke wereld volgens inzichten en verbanden die jullie niet kunnen zien en begrijpen.

Want hoe werkt dat dan?

Jij hebt een financieel probleem, en een vriendin van jou met geld krijgt de ingeving om jou te bellen en jou exact dat bedrag te schenken dat jij nodig hebt?

Weten Wij niet alles?
Kunnen Wij niet alles?
Zien wij niet alles?
Begrijpen wij niet alles?
Helpen Wij niet altijd?
Steunen Wij niet altijd?
Werken Wij niet altijd mee met de mens en zijn lot? 
Meer valt er niet over te zeggen.

Behalve nog twee dingen.

Als een mens moeilijkheden heeft en hij lijkt niet geholpen te worden, klopt dat niet. De geestelijke wereld helpt altijd, maar niet altijd zichtbaar, niet altijd duidelijk voor de mens en soms is juist het probleem wat voorligt wat Onze hulp moet zijn.

En het andere ding is dit, God kan van 1+1 niet 3 maken. De evolutionaire wereld kent haar eigen weg en haar eigen problemen en rampen. Maar weet dit. Met name als de mens een evolutionaire ramp overkomt die niet bedoeld is en niet past in zijn lot. En dus gewoon een geval van pech heeft en zich bevindt op de verkeerde plek en in de verkeerde tijd. Dan werkt de geestelijke wereld harder dan ooit met hulp en met wonderen, ook al lijkt dat van niet.

Wonderen geschieden elke dag.

Wees jullie allen gezegend
 
Nr. 433