Translate

zondag 1 september 2013

Ja zeggen tegen alles

 


Mijn God, wat gebeurt er met mij ?

Waarom ga je er niet eerst zelf op in?

Deze week heb ik zoveel ruimte ervaren, licht in mijn bewustzijn en vrijheid in mijn handelen.
Het lijkt wel alsof ik gestopt ben met worstelen met het leven.
Het lijkt wel alsof ik gestopt ben met strijden.
Het lijkt wel alsof alle negatieve emoties en begeerten door mij bejegend worden met liefde, met acceptatie.
Het lijkt wel alsof ik mijn innerlijke leven kan benaderen zoals ik ook het weer in Nederland ervaar. Zon, regen, wind, kou, hitte, ik vind alles prima. Ik laat mijn humeur er niet door beïnvloeden.

Ik voel me zo vrij en ruim en liefdevol van binnen.
Het lijkt wel alsof ik ja zeg tegen het leven. Onvoorwaardelijk, liefdevol ja naar wat dan ook.
En het lijkt wel alsof daardoor alles meer stroomt.
Ik blijf minder lang hangen in negatieve emoties en lach om mijn begeerteleven, alles mag er zijn. Ik voel me licht ipv zwaar, waar ik ook kort of lang door word geteisterd. Maar het woord teisteren is verkeerd, het zijn donkere en lichte wolken die passeren en ik kijk ernaar, verheug me op de zwaarte ervan, want het is goed. Zijn donkere wolken niet ook prachtig?

Het lijkt alsof ik ben bevrijd.

Het lijkt alsof  je bent bevrijd. Je bent bescheiden, omdat je niet kunt geloven, dat dit voortduurt. Maar waarom zou je uit deze staat stappen? Waarom zou je weer alles klein en lelijk maken? Waarom zou je niet in de zonnige achtertuin blijven i.p.v. teruggaan naar de zompige kelder? Je wilt niet meer anders. En jouw wil is Ons heilig. En jouw wil is ook jouw heilig. Maar jouw nieuwe wil komt niet voort uit geforceerd pogen van het ego. Het komt voort uit Inzicht. Inzicht, dat Ik jou heb gegeven.

Je hebt jouw innerlijk leven veroverd, zoals een heerser een land verovert. Maar zonder geweld, zonder agressie. En met liefde en acceptatie. Je hebt het ego een opdoffer gegeven en bent meer persoonlijkheid geworden. Je geeft Mij de ruimte op de troon van jouw innerlijk te zitten i.p.v. het ego.
En de gevolgen zijn al zichtbaar: je bent toch ruimer, liefdevoller naar het leven? Je staat toch meer open voor suggesties uit de geest? Je luistert toch beter naar Mij en jouw beschermengel? Je bent toch gelukkiger geweest deze week? Je hebt toch het gevoel gehad: het is volbracht?

En zelfs als je hier weer uitstapt, omdat één van jouw “negatieve” moties of begeerten nog te sterk blijkt, Wij weten, dat je dit niet meer kunt vergeten. En je zult nog meer schrikken van de gevolgen van het slaafs achternalopen van “negatieve” emoties of begeerten. En je zult alleen maar sneller terugkeren op jouw schreden.
Want wanneer je eenmaal in het Licht hebt gestaan, kun en wil je geen genoegen meer nemen met het donker.

Wees jij gezegend, Mijn zoon.

Wees jullie allen gezegend

Nr. 181