Mag ik u iets vragen?
Veel mensen (zeker New Agers en spirituele zoekers) weten nu wel, dat de
klassieke religieuze boeken niet de laatste openbaringen zijn.
De Bhagavad Gita, de Thora, de Bijbel, De Koran, de geschriften over de
Boeddha, daar laat God het niet bij.Met name mensen, die verder zijn gaan zoeken dan hun eigen godsdienst, weten van Blavatsky, Gurdjieff, Rudolf Steiner, Inayat Khan en nog tientallen andere grote openbaringen.
Nu komt mijn probleem en vraag.
Als ik op internet of in de krant lees over mensen, die stemmen horen,
openbaringen hebben, verschijningen zien, dan ga ik me altijd een beetje
ongemakkelijk voelen.
En het eerste wat ik dan denk is “het is teveel, het lijkt zo
subjectief, de verhalen zijn soms zo tegenstrijdig, misschien verzinnen ze het
alles, laatst een verhaal in de krant over een oud Nederlands echtpaar met
waarschuwingen van Maria, bloedtranen op heiligenbeelden, stigmata etc. Over de
top lijkt het dan”.Want in al deze verhalen en openbaringen en zogenaamde waarheden zitten zoveel tegenstrijdigheden, dat één simpele conclusie alvast getrokken moet worden: niet alles kan waar zijn.
En ik voel me natuurlijk ook zeer ongemakkelijk, omdat ik zelf ook een Stem hoor en honderden blogteksten op internet heb gezet, dus ik hoor evenzeer bij al die hedendaagse “sterke” verhalen.
Zou U hier iets over willen zeggen?
Ik ga hier graag op in.
De waarheid op aarde, zoals
verwoord door profeten, heiligen, zieners, mediums, boodschappers, zoals jij,
is vrijwel altijd subjectief. Dat is inherent aan de staat van de aarde en de
mensheid. Want de boodschappen worden ook bepaald door hoe goed de mensen, die naar
openbaringen en boodschappen luisteren, hun eigen denken op zij kunnen zetten.
En dat is heel moeilijk*.
Dus bijna altijd zijn de
openbaringen gekleurd.
Dus bijna altijd zijn de
openbaringen subjectief.Dus bijna altijd zijn de openbaringen een mengeling van waarheid en onwaarheid.
Dus bijna altijd zijn de openbaringen bedoeld voor een bepaalde groep, passen ze binnen een bepaalde godsdienst, kunnen ze slechts begrepen worden door een bepaald deel van de mensen.
Dat weten Wij.
Dat accepteren Wij.Zo bedoelen Wij dat.
Dat is onderdeel van het grote plan.
Dat draagt bij aan Gods plan met de aarde en de mensheid.
Dat is goed.
God verwacht geen wonderen van
de mens.
God verwacht, dat de mens
luistert als God of Diens dienaren tot de mens spreken.En God verwacht, dat deze dienaren zo goed mogelijk dat onder woorden brengen.
Zo goed mogelijk.
Dat is genoeg.
En God verwacht vooral dat al die op schrift gezette woorden de mensen inspireren.
Meer niet.
En God verwacht dat al deze
woorden een leidraad voor handelen woorden, geen wetboek.
En God verwacht dat de mensen
elkaar niet om de oren slaan met hun waarheden, en hun interpretaties en hun
meningen en hun opvattingen en hun geloof.Want niet de woorden tellen, maar de daden.
Niet het geloof telt, maar wat je ermee doet.
Niet de openbaringen tellen, maar het effect, dat ze hebben op het handelen van de mens.
Dus voel je niet ongemakkelijk.
Want natuurlijk zijn ook jouw woorden
gekleurd en subjectief en bevatten onwaarheden.Niet omdat Ik niet weet hoe het zit.
Maar omdat de waarheid, die Ik je breng, verbasterd wordt door jouw beperkingen.
En laat ieder voor zichzelf
zoeken naar de waarheid.
En kiezen uit alle
openbaringen.En tevreden zijn met z’n eigen vondsten.
En geïnspireerd worden door zijn eigen waarheden.
Want als het er op aankomt, en
de mens komt na zijn dood bij Gods dreven, dan wordt niet gevraagd wat hij heeft
geloofd.
Er wordt gevraagd wat hij heeft
gedaan voor de minsten der Mijnen, zei de Christus.
Wees jullie allen gezegend.