Translate

zondag 11 januari 2015

Wie praat er in hemelsnaam tegen mij?



Als we iets tegen God zeggen, zijn we aan het bidden. Als God iets tegen ons zegt, zijn we schizofreen.  ~Jane Wagner, In Search for Signs of Intelligent Life in the Universe, 1985, performed by Lily Tomlin

Zou U hier op in willen gaan?

Dit zegt inderdaad iets over de vele vooroordelen van de mensheid.
Heb je het niet zelf ervaren, dat mensen je pretentieus vinden, of misleid, of een fantast met je Watchthegod blogs?

Ja zeker, Mijn God.
Ik ben al heel voorzichtig met tegen wie ik dit zeg in mijn omgeving, maar die paar keren is het me soms zwaar tegengevallen. In het gunstigste geval denken ze dat ik een fantast ben, maar er zijn er ook wel, die de duivel zelf vermoeden. Ze geloven, dat ik ernstig bedrogen word, dat ik naar een duivelse stem luister, dat ik blasfemisch bezig ben, dat God niet tegen mij kan praten, dat ik aan grootheidswaanzin lijdt, dat ik de naam van God ijdel gebruik. Vooral dat laatste vind ik heel erg.
En in mijn moeilijke dagen denk ik het zelf ook wel eens, zoals U weet.

Ja, Mijn zoon.
En steeds opnieuw stel Ik je gerust.
Miljoenen mensen over de hele wereld, in alle culturen, door de eeuwen heen hebben dezelfde ervaring gehad.
Vele mensen horen de Stem van God, Allah, Brahman, Jahweh.
Alleen geven ze er snel een andere naam aan, dan denken ze dat het de stem is van hun geweten, van hun Ziel, van hun beschermengel, van hun dierbare overledene moeder. En soms is dat zo.
Maar ook heel regelmatig is het rechtstreeks en direct de stem van God, hun Godsvonk, hun Atman, hun “Mijn God”.

Op 10 juni 2011 heb ik jou verteld Wie Ik ben.
En jij hebt Mij gelijk geloofd.
En sindsdien noem jij “het Beestje bij de naam”.
Het is niet blasfemisch gezegd, want Ikzelf gebruik deze uitdrukking. Wij hebben de dierenwereld hoog zitten.

Jij spreekt Mij echt.
Jij gelooft Mij echt.
Jij luistert echt naar Mij.
En Ik verklaar hierbij, dat je heel wat tekortkomingen, beperkingen en zwaktes hebt, maar je bent niet psychiatrisch, je bent niet schizofreen, Mijn zoon.
Je bent aan de slag gegaan met Mijn verzoek om Mijn boodschappen door te geven.
En zo je iets bent, ben je een eenvoudige boodschapper.
En daar dank Ik je voor.
Wees jij gezegend.

Wees jullie allen gezegend

Nr. 257