Translate

zondag 27 maart 2016

Hoe groter het bewustzijn, des te groter het lijden



Mijn God, mag ik U wat vragen?
Ik kwam ergens een tekst tegen over dit onderwerp. Zou U hier iets over willen zeggen?

Het is naar waarheid.
Maar Ik wil graag, dat jij hier eerst iets over zegt.

Liever niet, eigenlijk.
Het lijkt al alles zo aanmatigend  wat ik doe. Een stem horen. Praten met God, ook al zeg ik er bij, dat U “slechts Mijn Godsvonk” bent,  haha, sorry hoor, maar ik weet even niet hoe ik het duidelijker moet zeggen. Dat alles ook nog op internet zetten, alsof dat mijn behoefte was, sec.
En dan praat ik liever niet over mijn lijden, zeker nu niet met Pasen, lijkt me nogal pretentieus.

Doe het toch maar, Ik heb er een bedoeling mee.

Gelijk Gij verkiest.
Het is eigenlijk heel simpel.
Naarmate ik ouder word, lijd ik meer.
Ik heb meer last van leed om me heen.

En door mijn contact met U lijd ik nog meer.
Niet omdat mensen om me heen denken, dat ik gek ben. Dat heb ik losgelaten.
Niet omdat ik nog steeds last heb van twijfel en verwarring over hoe goed ik naar U luister en of ik niet teveel zit in te vullen met mijn ego.
Niet omdat ik het een eenzaam proces vind, dit blogwerk.
Niet omdat ik het pijnlijk vind om dingen te horen over het leven die ik liever niet wil horen.
Zoals over de toekomst met rampen die ik zeker liever niet wil weten.
En dan weten de mensen nu, dat ik Godzijdank niet alles op internet hoef te zetten van U.

Ik lijd meer, omdat ik gevoeliger geworden  ben.  
Omdat ik meer achter de schermen van het leven kan zien.
Omdat ik meer pijn voel bij andere mensen.
Omdat ik meer medelijden voel voor misdadigers en echt verzucht na hun misdaden: “mijn God,  ze weten niet wat ze over zichzelf afroepen”!
Omdat ik meer last heb van de moeilijkheden op aarde, meer geraakt wordt door de rampen, de aanslagen, de vluchtelingenproblematiek. Meer last heb van het lijden van de mensheid, van de dierenwereld, de plantenwereld.
Zo iets?

Zo is het goed, Mijn zoon.
En je bent geen uitzondering.
Alle mensen gaan meer lijden, naarmate hun bewustzijn groter wordt.
Alle mensen.
Dat is een wet van God.
Hoe zou het anders kunnen zijn?
Kunnen jullie je een grote geest voorstellen, die egoïst is?
Kunnen jullie je een heilige profeet voorstellen, die kleinzielig en kinderachtig en zelfingenomen is?

Kortom: welkom in de wereld van God, Allah, Brahman, Jahweh, de Onnoembare.
Hoe groter het bewustzijn, des te groter het lijden.
Alleen op deze wijze kunnen jullie deelgenoot worden van de verantwoordelijkheden van God, van de liefde van God, van de eenheid met God.
De grote mens Jezus is jullie een goed voorbeeld geweest.
Hoe groot was zijn bewustzijn, hoe groot zijn lijden?
Is er ooit op aarde een groter lijden waargenomen, een groter verdriet?
Waarlijk was hij zo op aarde de Zoon van God!
Waarlijk was er zo op aarde een groter bewustzijn?

En de Paasboodschap aan jullie is:
Hoe groter het bewustzijn, des te groter het lijden.
Hoe groter het lijden, des te groter de beloning.
En de beloning is:
De liefde van God voelbaar in jullie hart.
De zegen van God merkbaar in jullie bewustzijn.
De nabijheid van God zichtbaar in jullie leven.
De belofte van de geestelijke wereld werkzaam in jullie leven.
Het Koninkrijk Gods, vlees geworden in jullie dagelijkse leven.

Wees jullie allen gezegend

Nr. 324