Translate

maandag 30 oktober 2017

Het goede en het slechte en het ongewenste (Hopeloos verloren, 2)

 
Sometimes the bad things that happen in our lives put us directly on the path to the best things that will ever happen to us*
 



Zou U hier iets over willen zeggen?

Dat doe Ik graag.
Dit is zo basaal, zo gewoon,  zozeer de ervaring van ieder mens, dat Ik er eigenlijk niets aan hoef toe te voegen. Ieder mens kent deze ervaring. Hoe hij op pijnlijke en ingrijpende en onverwachte wijze uit zijn oude leven wordt gerukt. Hoe hij zeer veel verdriet of moeilijkheden of een crisis meemaakt, daar veelal glansrijk doorheen komt en dan achteraf zegt:” ik had het niet kunnen bedenken maar het was precies wat ik nodig had. Dit moest gebeuren of dit heeft me zoveel gebracht. Ik huiver bij hoe ik me voelde toen het me overkwam maar nu, nu het alles  voorbij is, kijk ik verbaasd terug naar wat het me gebracht heeft”.

En God voegt daar aan toe, dat dit illustreert dat de mens niet altijd weet wat goed voor hem is, waar hij voor aan het bidden is of wat hij zou wensen in zijn leven, dat zijn soms de slechtste dingen. Daarom heeft God gelukkig de wijsheid om niet alle gebeden te verhoren, en geeft God de mens regelmatig exact het tegenovergestelde van wat gevraagd wordt.
En zo gaat het goed.

Wees jullie allen gezegend

Nr. 408

* https://www.powerofpositivity.com/11-quotes-to-remember-when-you-feel-lost-in-life/