Translate

dinsdag 10 oktober 2017

Karakter is hoe je diegenen behandelt die niets voor je kunnen betekenen




Mijn God, zou U hier iets over kunnen zeggen?

Mijn zoon, omdat je je afvroeg waar moet het nu weer deze week over gaan, heb ik je geleid naar een aantal quotes op internet. We kunnen drie maanden vooruit, er is genoeg stof tot mooie blogs en mooie boodschappen in Gods wereld, denk je niet?

Dit gezegde is een ander woord voor liefde, voor compassie, voor wijsheid, voor geestelijk inzicht. Het ego rekent graag wat zit er in voor mij? En dat is goed, in een bepaalde fase van de menselijke ontwikkeling. Maar als de geestelijke ontwikkeling is begonnen en de persoonlijkheid steeds belangrijker wordt en het ego steeds kleiner komen er andere inzichten. En dan wordt de grote passie van de persoonlijkheid: ‘hoe kan ik de giften van God doorgeven aan anderen? Hoe kan ik zo goed mogelijk alles weggeven en mijn handen weer leeg maken, opdat God ze weer kan vullen met Diens eindeloze gaven?

En dan stroomt alles lekker door van de geestelijke wereld naar de aarde, van boven naar beneden. En  dan raakt de persoonlijkheid begeesterd door nieuw kansen, door nieuwe perspectieven, door nieuwe inzichten. En dit is er één van. Want de Christus zei het al, dat je je leven moet verliezen om het te vinden. En diegenen die niets kunnen betekenen  voor je met liefde en respect en openheid behandelen laat vervolgens zien, dat zij heel zeker juist alles voor je betekenen. Want de beloningen van God zijn meer waard dan welke aardse loterij of salaris dan ook.

Wees jullie allen gezegend