Translate

maandag 24 februari 2014

Over innerlijke vrijheid (Eleanor Roosevelt)



 

Pinky Mthembu@sistawithbooty30 jul. "@SheQuotes: "No one can make you feel inferior without your consent." ~ Eleanor Roosevelt http://bit.ly/dsBACc #quote #SQN"

Zou U hier op in willen gaan?

De mens is de wachter van zijn innerlijk. Daar heerst totale vrijheid, daar heerst de vrije wil, daar heerst het vermogen gelukkig te zijn en God te worden. Daar kan men totale heerser van zijn eigen universum zijn.
Maar waarom gebeurt dat nog te weinig?
Laten we de mensheid bezien.


Omdat men
  • als kind iedereen binnen laat komen
  • is gaan geloven dat een ander dat innerlijk kan bepalen: een ouder, een dominee, een partner, leraar,  een guru
  • vergeten heeft, dat men kan kiezen
  • het innerlijk heeft laten bepalen door de uiterlijke wereld
  • de vrije wil heeft laten beïnvloeden door anderen
  • de wil en de mening en de oordelen van anderen verinnerlijkt zijn
  • en nog duizend andere redenen.
"No one can make you feel inferior without your consent."

Deze tweet straalt zoveel hoop en eigenheid en kracht en leuze en inspiratie en toekomst uit.
Er is een andere weg van autonomie, van het ego naar de persoonlijkheid, de weg van God in de mens. De weg van het echte geloof.
En die weg van autonomie, van het ego naar de persoonlijkheid, van buiten naar binnen en van de ander naar zichzelf, kan men gaan door de volgende vragen en inzichten en stappen:

Vragen:
  • Wat wil ik zelf?
  • Wat wil de ander van mij?
  • Waarom voel ik me onzeker door die of dat?
Inzichten:
  • Een ander mag mijn leven niet bepalen
  • Een ander mag mij niet kleiner maken
  • De mening van de mensen is slechts de waan van de dag.
Stappen:
  • Elke dag deze tweet herhalen
  • Elke dag je herinneren dat het feit dat je bestaat voldoende is. Niemand op aarde hoeft wat van jou te vinden
  • Elke dag tegen je zelf zeggen: de mening van God is mij belangrijker dan de mening van de mensen. (Ps: dit laatste alleen als men een liefdevolle God kent, anders werkt die laatste stap  averechts, smile).
Wees jullie allen gezegend 

Nr. 205