Translate

zondag 28 februari 2016

Wees stil en weet: IK BEN God



Mijn God, dit citaat komt uit een van mijn favoriete boeken* . Zou U hier iets over willen  zeggen?

Mijn zoon, laat dit nu één van Mijn favoriete gezegden zijn. Ik ga hier graag op in.
Wees stil. Wanneer is een mens stil? Wanneer is de kakafonie van het dagelijkse leven stilgelegd? Wanneer heeft een  mens zijn innerlijk tot rust gebracht? Wanneer is zijn denken gekalmeerd en niet meer vervuld van alles wat hij wil en niet wil en vindt en niet vindt en waar hij van houdt en niet van houdt?
Wanneer heeft een mens de geluiden van de buitenwereld even onbelangrijk gemaakt? Wanneer heeft een mens even  nee gezegd tegen de buitenwereld met al zijn ogenschijnlijke lekkernijen? Wanneer zet de tegenwoordige mens al zijn apparaten even af en uit? Wanneer kiest een mens echt voor zijn innerlijke rust?
Dan pas grijpt God de gelegenheid aan om zich kenbaar te maken.

Wees stil en weet: IK BEN God

IK BEN
De IK BEN is een absolute aanwezigheid van zijn, van aanwezigheid, van kracht.
Jullie zijn God niet, maar zeg maar eens hardop IK BEN en je ervaart iets van de grootsheid van God. Laat staan als je God bent!

De IK  BEN is.
De IK BEN is jullie ware gezicht, jullie ware aard, jullie enige echte zin, jullie enige echte doel.
De IK BEN is jullie leidsman, jullie toeverlaat, jullie rustpunt. En jullie maken daar contact mee wanneer jullie stil zijn en luisteren en erkennen, dat God IK BEN is.

Wees jullie allen gezegend

*Het onpersoonlijke leven van Joseph S. Benner

Nr. 320