Translate

zaterdag 28 januari 2017

Stand by your God



Een paar weken geleden realiseerde ik me iets frappants. Ik had me laten verleiden door het leven, was nogal makkelijk met eten en drinken omgegaan, te druk met mijn werk en privéleven en had U gewoon bijna vergeten. Toen ik eens een heldere dag had en weer wat meer aandacht besteedde aan mijn contact met U, wilde ik zeggen tegen U:”Nou, God, ik merk niet veel van U de laatste tijd”. Ineens schoot in mijn pet zoiets als “Stand by your man”. Maar een halve seconde later besefte ik, dat het omgekeerd was, U had mij niet laten modderen, maar ik had U vergeten.

Dus het  was eigenlijk dat ik tegen mezelf moest zeggen: “Stand by your God”.  Hoe makkelijk is het om een ander de schuld te geven, om U de schuld te geven, en te verzuchten “Waarom heeft U mij in de steek gelaten”? Ik hing het slachtoffer uit, terwijl U natuurlijk altijd en eeuwig uw belofte gestand houdt. Voor U is het natuurlijk eeuwig en altijd: “Stand by your man”, hoe zou U ooit anders willen en kunnen?
Wij zijn ontrouw aan U, niet omgekeerd.
Zou U hier op in willen gaan?

Mijn zoon, zo is het.
Jullie laten God in de steek, nooit andersom.
Jullie verwijten God van alles, nooit andersom.
Jullie kijken naar God als het mis gaat, nooit andersom.

En nu overdrijven we samen een beetje, want zie Ik niet al die keren dat je je tot Mij wendt, Mij dankt, Mij de eer geeft die Mij toekomt?
Maar altijd als het ego aan de macht is, gaat het  zoals in het begin van deze blog beschreven.
Als de persoonlijkheid in control is, krijg Ik de eer die Mij toekomt.
Stand by your man”.

Het is leuk van je, om de song van Tammy Wynette deze draai te geven.
God voldoet inderdaad altijd en eeuwig aan “Stand by your man”.
Jullie voldoen bijna nooit aan “Stand by your God”. Alleen heiligen en mystici.

De gewone man en vrouw doen dit soms. Maar het is dan ook de weg van de mens om dit te leren. Wat kan je nog overkomen als je dag en nacht in de boezem van God verblijft?
De stormen van het leven zullen zich aan je voltrekken, maar van je afglijden als regen tegen een ruit slaat. Achter die ruit zie je de storm, maar die doet je niets.

En als jullie deze schone maar voor de primitieve mens bijna onmogelijke opdracht vergeten, dan wacht God tot jullie weer terugkeren van jullie kleine fascinaties en kinderlijke handelingen en je weer tot God wenden.
En dan is daar jullie God, die “stands by Its man”.
Wees jij gezegend om jouw waarneming.

Wees jullie allen gezegend

Nr, 370