Translate

maandag 16 januari 2017

U bent mijn alles


Mijn God, soms besef ik ineens zo grondig dat ik zonder U niets kan, niets weet, niets begrijp. Mijn perspectief is dan helder. U bent mijn alles, mijn toekomst, mijn steun, mijn rust, mijn leven, mijn kracht, mijn veiligheid, mijn energie. Dan zie ik zo glashelder en voel zo volledig tot in het diepst van mijn wezen, dat ik zonder U niets ben, een zwervende aap in de duisternis, een onwetende foutenmaker, een wezen dat alles tegenhoudt, vasthoudt, stopt en veronachtzaamt. En alles lijkt dan niet goed te gaan. Ik zie dan eenvoudig, dat ik een stofje in de kosmos ben. Dat zonder U alles verkeerd gaat.
En ik  zie dan ook dat ik met U kracht heb, dat alles lukt, dat alles stroomt, dat de wereld voor me open ligt, dat ik met U alles vermag te doen, dat de liefde zich aan me voltrekt, dat ik een wezen ben van wil en macht en liefde, dat de wereld  voor ons gemaakt is, dat ik door Uw ogen kijk en zie dat alles goed is. Dat met U alles goed gaat.

En ik denk ook dat voor mensen die niets geloven, dat natuurlijk evenzeer geldt, ook zij krijgen alles van God en zijn zonder God niets, alleen erkennen zij dat niet.
En eigenlijk is mijn punt dit, dat mijn ego, die hele domme constructie waar ik Godzijdank steeds minder tijd aan besteed,  niets anders is dan een constructie om U tegen te houden in mijn leven. En dat zonder de koestering van het ego alles stroomt.

Mijn zoon, zo is het.
Ik doe twee toevoegingen.
Er zijn ook onder ongelovigen, die hun ego totaal hebben losgelaten en zich overgegeven hebben aan het grote geheel, maar zij noemen dat dan de kunst, of de natuur of het welzijn van de wereld.
En Mijn tweede toevoeging is, dat het ego geen domme constructie, is maar een geniaal instrument door Mij aan de mens geschonken om de evolutionaire weg te gaan van beest naar geest. Hoogstens wordt er door de mens dom mee omgegaan. En dat is een understatement.
Wees jij gezegend om jouw woorden.

Wees jullie allen gezegend

Nr. 368