Translate

zondag 13 augustus 2017

Jongen valt in diepte en blijkt vrijwel ongedeerd (Wet van genade, wonderen, 4)


Jack Fox, 14, stond in februari 2015 , op een rotsachtige richel in een gebergte waar geschaatst kan worden, tijdens een schoolskivakantie naar Flattach, vlakbij Salzburg, Oostenrijk. Een groep van acht kinderen was met een Oostenrijkse ski-instructeur toen ze hun ski's afnamen om foto’s te kunnen maken van het landschap. Maar toen Jack zijn foto wilde nemen, gleed hij over de rand en viel van de bergwand af. Ondanks dat hij het equivalent van twee en een halve Eiffeltoren viel, overleefde de student van Jaar Tien met alleen schaafwonden van het ijs aan zijn armen.

Fox zei: "Ik donderde door ijs en stuiterde af op rotsen. Het was angstaanjagend. Het voelde alsof ik eeuwig viel. Ik bleef denken 'Hoeveel meer hiervan kan ik hebben?' ' "Uiteindelijk kwam ik tot stilstand. Ik checkte mijn body om me ervan te verzekeren dat ik niets had gebroken en het leek allemaal okay."

Zijn schreeuwen om hulp werd gehoord door een solo skiër en door een reddingsploeg,  die snel aankwamen en hem van de berg takelden. Hem werd later de geplette skihelm overhandigd die zijn leven redde, die letterlijk totaal aan flarden was geraakt gedurende de valpartij.

Deze jongen is beschermd  tegen een onvermijdelijk ernstig ongeval en zelfs een dood. Zijn lotsbestemming was een andere op aarde dan dit, en dan is alles mogelijk. Zijn lichaam is tijdens  de val gehuld geweest in een soort van geestelijke donsdeken, waardoor hij nagenoeg ongedeerd kon blijven. De wet van  genade werd in werking gezet omdat de geestelijke wereld goede redenen heeft, die niemand aangaan, om een ander levenspad voor hem uit te stippelen.
Hij zij gezegend.

Wees jullie allen gezegend

Zie: www.oddee.com

Nr. 398