Mijn God, kunt u iets zeggen over onze ziel?
Mijn zoon, Ik begin
gelijk met wat principes:
·
De ziel
is van geestelijke oorsprong.
·
De
persoonlijkheid is van aardse oorsprong.
·
Reïncarnatie
bestaat niet. De ziel verbindt zich in
verschillende tijden met verschillende persoonlijkheden, maar blijft
“upstairs”.
·
De aardse
persoonlijkheid leeft voort na de dood van het fysieke lichaam en heeft dan een
eindeloze reeks van mogelijkheden tot zijn beschikking om zich te ontwikkelen
tot grote hoogte.
·
Evolutie
(wetenschap) en schepping door God (religie) zijn beiden element van het leven
en zijn niet tegenstrijdig.
Daar komt de uitleg.
De ziel is volstrekt
zuiver wanneer hij door God wordt geschapen. Een ziel is van geestelijke
substantie. Wanneer een ziel een
"project" op aarde begint, en zich verbindt met een embryo en
zodoende een eigen persoonlijkheid ”neerzet”, raakt deze ziel automatisch
verbonden met de activiteiten en de ontwikkelingen van deze persoonlijkheid.
Die aardse
persoonlijkheid is nieuw, uniek en bestond niet vóór de conceptie. De aardse
persoonlijkheid is volledig een element van de aardse evolutie. De
persoonlijkheden op aarde zijn dus van aardse substantie. In principe leeft de
aardse persoonlijkheid voort na de dood van het fysieke lichaam, omdat
automatisch, vanaf de embryonale ontwikkeling, ook een geestelijk lichaam wordt
opgebouwd (met veel hulp van de ziel en natuurlijk van God) En de
ontwikkelingsmogelijkheden in de geestelijk wereld zijn vervolgens oneindig.
Wanneer er
bijvoorbeeld van alles misgaat en de persoonlijkheid zelfs wandaden begaat (de
vrije wil is God heilig) dan komt die persoonlijkheid, volgens de wetten van
oorzaak en gevolg, in de geestelijke wereld de gevolgen tegen van diens
handelen. Altijd en zeer rechtvaardig krijgt de persoonlijkheid zo tijd en
gelegenheid om "een en ander" recht te zetten. Dat kan natuurlijk
confronterend en pijnlijk zijn. Alles wordt hem/haar in liefde aangeboden, maar
de persoonlijkheid, in zo’n situatie, ervaart het niet als goedschiks, maar als
kwaadschiks. Jammer maar nodig. Dat is ook een geestelijke wet.
Bij een ontspoord
aards leven lijdt de ziel hieronder. Maar
ze wordt er niet door besmet, blijft er wel sterk mee verbonden. Wanneer
de aardse persoonlijkheid na de fysieke dood in de geestelijke wereld alles
heeft rechtgezet, gaat de persoonlijkheid verder met zijn/haar geestelijke
ontwikkeling. Deze reïncarneert dus niet.
De ziel echter, is dan
bevrijd van haar banden met déze aards
persoonlijkheid en verbindt zich in andere tijden met een ándere om haar
ervaringen en banden met de aarde verder te ontwikkelen, uit te werken of op te lossen.
Eigenlijk bestaat
reïncarnatie dus niet echt: een blad aan een boom in 2011 is niet de
reïncarnatie van een blad aan die boom in 2010. Zo praten sommige mensen er wel
over: in mijn vorige leven was ik timmerman. Men zou dus moeten zeggen: mijn
ziel heeft zich ooit verbonden met een andere persoonlijkheid, die timmerman
was.
Wel zijn alle
persoonlijkheden van een ziel door de eeuwen heen middels die ziel met elkaar
verbonden. En de ziel kiest door de eeuwen heen, omdat ze steeds meer ervaring opdoet, meer
verfijnde en ontwikkelde wezens.
Je zou dus moeten zeggen, in plaats van “ik heb een ziel” : “een ziel
heeft mij”.
Dat de aardse
evolutie voor 100 procent gestuurd en
begeleid wordt vanuit de geestelijke wereld hebben de wetenschappers nog niet
ontdekt.
Dat het aardse leven
middels de methode van aardse evolutie wordt bijgestuurd, wat door de geestelijke wereld een perfecte
methode wordt bevonden, hebben veel religies nog niet ontdekt.
Er bestaat dus èn
evolutie èn schepping.
Ik wil eindigen met
een uiterst belangrijke rode draad van het menselijke leven, een perspectief,
een statement, een hoofddoel van de mens, zijn bestemming.
"De persoonlijkheid
kan zich alleen identificeren met God, dat is zijn bestemming."
Want het wezenlijke in de persoonlijkheid zijn niet zijn lichaam, zijn emoties, of zijn verstand, maar de gerichtheid van fysiek, emotie en ratio op zijn geestelijk lichaam. Want dat is door God en de ziel opgebouwd, vanaf zijn geboorte, en dat is wat hij wezenlijk is, dat is zijn bestemming, dat is zijn perspectief, dat IS hij. Daarom zei Ik eerder, dat eigenlijk, als jullie je wezen afpellen tot de kern, jullie moeten erkennen, dat God jullie doel is, dat jullie God zijn, dat God jullie wezenheid is.
Want het wezenlijke in de persoonlijkheid zijn niet zijn lichaam, zijn emoties, of zijn verstand, maar de gerichtheid van fysiek, emotie en ratio op zijn geestelijk lichaam. Want dat is door God en de ziel opgebouwd, vanaf zijn geboorte, en dat is wat hij wezenlijk is, dat is zijn bestemming, dat is zijn perspectief, dat IS hij. Daarom zei Ik eerder, dat eigenlijk, als jullie je wezen afpellen tot de kern, jullie moeten erkennen, dat God jullie doel is, dat jullie God zijn, dat God jullie wezenheid is.
Kijken jullie vanaf
die conceptie naar de aarde of naar de hemel, naar de grond of naar boven, naar
buiten of naar binnen, naar de vreemdheid of naar de nabijheid, naar jullie
verderf of naar jullie troost, naar jullie ondergang of naar jullie eeuwigheid?
Dat is aan jullie.
Wees jullie allen
gezegend
Nr. 6
Nr. 6