Translate

maandag 19 september 2016

Waarom voorspellingen niet altijd uitkomen (Lot, 3)



Mijn God, en dan ben ik dus nu wel erg  benieuwd naar de clou van deze drie blogs. Waarom heb ik recent meegemaakt, dat een voorzegging van u niet uitkwam? Om maar met de deur in huis te vallen. Ook al moet ik toegeven, dat vele andere voorzeggingen van U wel uitkwamen en dan dank ik U er wel altijd zeer voor, maar nu het is misgegaan heb ik wel behoefte aan een  verklaring. Heb ik niet goed geluisterd, zat ik er teveel met mijn ego tussen, zijn  voorzeggingen moeilijker objectief aan te horen als ik persoonlijk betrokken ben of is er nog een andere reden? Zou U hier op in willen gaan?

Mijn zoon, er is inderdaad nog een andere reden. Maar laten we het inderdaad persoonlijk maken. Dat helpt jouw medemensen ook als ze dit lezen. Want wie heeft dit niet meegemaakt, dat iets niet gebeurde, dat zo ontzettend wel moest gebeuren. En het maakt voor dit verhaal eigenlijk niet uit of wat zou gebeuren gebaseerd was op redelijkheid, op wijsheid, op logica, op waarschijnlijkheid of op een voorspelling van een zeer goed bekend staande helderziende. In alle gevallen gebeurde iets heel anders dan wat werd verwacht. In jouw voorbeeld gaat het om een voorspelling en niet zo maar van de eerste de beste maar van jouw Godsvonk. Kan het hoger en beter? En toch gebeurde iets anders.

Heb jij niet goed naar Mij geluisterd? Was er ruis op de lijn? Heb jij het ingevuld met jouw verborgen wensen en behoeften? Ik zeg je, niets van dit alles.
Maar je mag eerst beginnen met het citaat waar ik je naar toe geleid heb.

In jullie werkelijkheidsgebied bestaat geen andere ware vrijheid dan de  vrijheid van ideeën, en geen ware slavernij dan de slavernij van ideeën (scherp),want jullie ideeën vormen je persoonlijke en massa-werkelijkheid……..De psychologische werkelijkheid is aldoor de hoofdwerkelijkheid, die al je gebeurtenissen vormt*.

Mijn zoon, je hebt uit jouw contact met Mij een werkelijkheid gekozen, die heel duidelijk, heel waarschijnlijk, heel tastbaar en heel concreet op je stond te wachten. En Ik zeg je: mits je een bepaalde keuze maakte. En door omstandigheden is een andere keuze gemaakt waardoor zich een andere werkelijkheid voor jou ontvouwde. En die andere keuze werd meer bepaald door anderen dan jou lief was. Had Ik dat niet kunnen voorzien? Is God niet alwetend en almachtig? Dat is God, inderdaad, Mijn zoon, en alle Godsvonken zijn dat ook, onlosmakelijk en ongedeeld verbonden met de ENE God. En Ik schetste jou vanuit jouw perspectief, vanuit jouw wil, vanuit jouw fascinatie het scenario, dat zeker daaruit zou  voortvloeien. En Ik wist van andere mogelijke scenario’s, maar die kon jij niet tot je nemen, die waren te ver weg, of niet realistisch, vanuit jouw wil gezien.

En de mens staat niet alleen.
De wil van een ander kwam er doorheen fietsen, zo overheersend en zo dwingend, dat jij machteloos werd. En zo kwam door één enkel wilsbesluit van een ander en door jouw machteloosheid, dat is namelijk ook een besluit, ineens een ander toekomstscenario dichtbij. En ook dat had Ik je voor ogen kunnen houden, maar jij kon en wilde dat niet horen, dus je hoorde dat ook niet.

Kortom: de toekomst van de mens en de toekomst van de mensheid kennen vele waarschijnlijkheden, en niet altijd ontvouwt zich de meest waarschijnlijke. Daarom geldt in de ogen van God nog meer dan in de ogen van de mensheid: “waar een wil is, is een weg”. Zelfs al is het de wil van een ander.

Wees jullie allen gezegend

*Jane Roberts, Individu en wereldgebeuren, p. 305

Nr. 350