Translate

zondag 20 november 2011

Gebruiken jullie ook jullie verstand !




Ik droom, dat iemand met aanzien een enorme bijeenkomst wil organiseren, maar deze persoon laat me een kast zien vol met koffie en bier. Ik denk: "dat slaat nergens op, en al die mensen dan die frisdrank of water of thee willen? Er is van dit teveel, van de rest van de benodigdheden helemaal niets, dit is niet goed georganiseerd". Deze persoon wil in de droom niet naar rede luisteren.
Ik word wakker en vraag: Betekent die droom nou wat, God?

Ik heb je die droom gegeven, om aan te geven dat je altijd jouw verstand moet blijven gebruiken in het leven, ook bij onze dialogen. Doe nooit iets wat je niet kunt verenigen met jouw verstand. Waar je niet achter kunt staan, is dus niet voor jou weggelegd, of klopt niet, of is niet de bedoeling.
Juist het verstand onderscheidt jullie mensen van de andere levende wezens.

Dus of jullie een heilig boek lezen, of een onnozel iemand wat horen zeggen, of wat zien op TV, vraag je altijd met jouw eigen verstand af: hebben ze een punt? Kan ik er wat mee? Begrijp ik het? Vind ik het aannemelijk?
Want als jullie je verstand niet meer gebruiken, dus niet meer de geest van de rede toelaten in jullie leven, komen fanatisme en domheid snel om de hoek kijken.

Wees jullie allen gezegend

Nr. 30