Translate

zaterdag 20 oktober 2012

De schoonheid van het leven (7), de Godsvonk





Dit wordt de zevende en laatste blog over de schoonheid van het leven en last but not least. Nu bent U aan de beurt. Ik ben benieuwd.

En wees dat inderdaad, benieuwd.

God en de “Mijn God” van ieder mens apart zijn EEN. Maar deze blog handelt niet over God maar over “Mijn God”. Juist en alleen, omdat jullie God zo ver weg hebben gezet in de kosmos, ergens onbereikbaar en te groots om te bevatten. Laat staan om met God te verkeren.
En de Goede God heeft een deel van Diens Wezen aan jou als mens geschonken om heel dichtbij te kunnen zijn.

Deze blog gaat over de “Mijn God” van ieder mens.

Ik ben zo nabij.
Ik ben in jouw hart.
Ik ben.
Ik ben in jouw gedachten.
Ik ben.
Ik ben in jou.
Ik ben bij jou.
Ik ben ooit jou.

Als je lacht, ben Ik in jouw ontspanning.
Als je huilt, vang Ik jouw tranen op en tel ze en geef even veel zegeningen terug.
Als je moe bent, roep Ik de geest van de nacht om rust en vergetelheid.
Als je in de war bent, veeg Ik de muizenissen in jouw hoofd weg.
Als je eenzaam bent, leg Ik Mijn hand op jouw voorhoofd.
Als je het leven te zwaar vindt, til Ik jou op en draag je een stukje op jouw levensweg.
Als je zwaarmoedig bent, arrangeer Ik lichtpuntjes van afleiding.
Als je moedeloos bent, verordonneer Ik de engel van hoop.
Als je verdrietig bent, schep Ik al in jouw gemoedsleven een sprankje levenslust.
Als je blij bent, geniet Ik van jouw geluk.
Als je succes hebt, tel Ik jouw inspanningen daartoe.
Als je verliefd bent, leg Ik alles vast in jouw herinnering.
Als je naar jouw dierbare kijkt, roep ik de geesten van vertrouwen en overgave aan.
Als je geconcipieerd wordt, geef Ik jouw ziel instructies.
Als je opgroeit, zoek Ik de beste fysieke bouwstenen.
Als je ontspoort in het leven, vang Ik de gevolgen op van jouw fouten.
Als je leed aandoet, verzacht Ik de pijn, veroorzaakt door jouw daden.
Als je sterft, bereid Ik jouw overgang voor.
Als je over bent gegaan, heb Ik iedereen verzameld als begin van jouw verdere pad.
Als je je overgeeft aan Mij tijdens het leven, zend Ik een Persoonlijke boodschap naar God.
Als je je overgeeft aan Mij tijdens het leven, wordt God machtiger op aarde.
Als je handelt in Mijn Geest, word jij Mijn Handen op aarde.

Weet jullie allen dat dit zo is.
Vertrouw jullie allen op deze waarheid.
Oefen jullie allen met deze schoonheden.
Wend jullie je allen tot “Mijn God”.
Want jullie “Mijn God” is jullie nabij.
Want jullie “Mijn God” kan jullie nog nabijer zijn.

Eerst zal jullie geestelijk lichaam zich overgeven.
Dan jullie hart.
Vervolgens jullie persoonlijkheid.
Dan kan het fysieke lichaam niet anders dan volgen.
En uiteindelijk kunnen jullie de handen van “Mijn God” op aarde zijn.
En ten slotte is het Koninkrijk Gods op aarde in jullie leven gearriveerd.

Wees jullie allen gezegend


Nr. 113