Translate

woensdag 16 mei 2012

Zoek de eenzaamheid, wanneer je God wilt ontmoeten



House of Vocation@houseofvocation "But for this to happen, the soul must be totally pure and ready to accept loneliness."  

Wilt u deze tweet toelichten?

Hoe kunnen jullie met jullie “Mijn God”in gesprek, als jullie TV kijken, als jullie aan het eten zijn, als jullie nadenken over jullie problemen, als jullie verlangen naar iets wat je niet hebt. “Mijn God” trekt Zich dan terug en wacht. Wij zijn geduldig. “Mijn God” weet, dat jullie maar één ding tegelijk kunnen. Jullie bewustzijn is gevuld met duizend en een dingen , kijk maar eens vijf minuten naar jullie gedachtegang.

Maar weet, dat God er ook is, dat God geduldig is, dat jullie naar jullie innerlijke wereld moeten gaan, dat jullie naar de stilte moeten zoeken, dat jullie rustig en zonder indrukken van buiten moeten zijn, dan komt “Mijn God” vanzelf, tenminste als jullie er om vragen.

Omdat “Mijn God” bescheiden is.

"But for this to happen, the soul must be totally pure and ready to accept loneliness"

Eenzaamheid is betrekkelijk, weten jullie dan niet dat “Mijn God’” altijd bij jullie is? Altijd, alsof jullie leven op een toneel en de toneelmeester op een stoel naar jullie zit te kijken en weet, dat de toneelmeester het script kent.

En dat van die pure ziel, bewaar Ik graag voor een andere blog.

Wees jullie allen gezegend

Nr. 74