Translate

zondag 22 april 2012

Lerares begrijpt het leven niet




Modernegezegden@Modernegezegden  “M'n lerares vroeg me wat ik later wil worden. Ik zei gelukkig. Ze zei dat ik de vraag niet begreep. Ik zei dat ze het leven niet begreep”

Zou U deze tweet willen toelichten?

Deze tweet is een voorbode van de nieuw tijd, waar innerlijke, spirituele waarden belangrijker zullen zijn dan maatschappelijk, materiële waarden.
De lerares deed natuurlijk ook maar gewoon haar werk en wilde met haar leerlingen praten over hun vaardigheden, hun motivatie, banen en opleidingen en zo een les vullen met nuttige zaken.
De leerling echter reageerde vanuit een totaal ander gezichtsveld. Verrassend en ontroerend, mooi en inspirerend.
Maar het was even teveel voor de lerares.

Het leven is voor veel mensen in deze tijd teveel. Banken vallen om, mensen verliezen hun baan, hypotheken kunnen niet meer afgelost. Wat blijft er nog over?

Wij, in de geest, zeggen daarom tegen jullie: nog heel veel, het belangrijkste, het wezenlijke, de rijkdom van het echte leven, de rust in jullie hart, de ontspanning in de natuur.
Vooral het kind in jullie, dat nu nog gebukt gaat onder de lasten en de verantwoordelijkheden van werkdruk en kooplust, wil worden bevrijd. En met het kind komt jullie hart mee tot zijn bloei en met jullie hart komt jullie ziel zijn invloed doen gelden en met jullie ziel komt jullie “Mijn God” op de troon van het innerlijk, in het blikveld van jullie bewustzijn.


“M'n lerares vroeg me wat ik later wil worden. Ik zei gelukkig. Ze zei dat ik de vraag niet begreep. Ik zei dat ze het leven niet begreep”

De kracht van deze tweet is zo groot, dat jullie eigenlijk spiritueel bevrijd zouden kunnen raken, zoals de Boeddha onder de boom, als jullie de waarheid en de impact en de kracht en de schoonheid van deze tweet beseften.
Meer hoeft er niet over gezegd te worden.

Wees jullie allen gezegend


Nr. 67