Translate

dinsdag 24 april 2012

I want to know the thoughts of God; the rest are details (Albert Einstein)


“I want to know the thoughts of God; the rest are details”~Albert Einstein Tina van Leuven@InnerDelight  
 
Wilt u deze tweet toelichten?


Waarom ga je er zelf niet allereerst op in?

U heeft gelijk. Dat doe ik.
Oh, U weet hoezeer mijn innerlijk gekweld wordt door deze vraag, deze wens, dit verlangen. Soms worstel ik om dichter bij U te komen. En ik weet, dat ik met mijn vrije wil zelf op duizend manieren van U wegdrijf. Ik vind dan andere dingen belangrijker, leuker, aantrekkelijker dan met U verkeren. Maar op sommige momenten ben ik oprecht, dan is er nog maar één wens: dichter bij U te zijn en U te ervaren, en U voorop te stellen, intussen alle dingen des levens gewoon volbrengend. U ziet dat dan vast in mijn hart, want eigenlijk komt er altijd een Beloning, een Reactie, een Antwoord op mijn vraag. Ik maak dan contact met het bijbelse “U kent de werken van Uw handen”.
Ik houd van U en leef voor U en probeer U op de troon van mijn innerlijk te plaatsen, maar mijn oude willetje is er nog. Millimeter voor millimeter moet ik dat willetje zelf met Uw hulp afbreken, of misschien moet ik zeggen, anders richten. Want heb ik immers niet ook millimeter voor millimeter gewerkt om die wil te vergroten en te versterken en te koesteren en te verafgoden en te richten op de wereld en mijn leven? Ik hoef die opgebouwde wil "alleen nog maar" als een verrekijker of een microscoop anders te richten en ik zie U, in al Uw glorie. Dat weet ik en dat heb ik ervaren.
Is dit wat?

Het is een oprecht antwoord.
Weet dat Ik jou streven en jouw verlangen en jouw pogingen en jouw falen zie, maar weet ook, dat alles goed is. Ik heb geduld, Ik zie de horizon van jouw weg, Ik zie waar jouw verlangen je heenbrengt.
Naar Mij. Is niet elke weg een weg naar God, ook al is het een omweg ? Ik zie de omwegen die je kiest, maar ook jouw pogingen de kortste weg te nemen.
En soms te ervaren dat de weg het doel is, dat je er al bent. Dat je er al kunt zijn, dat alles er al is. Dat Ik wacht, dat Ik Ben, dat jij al bent in Mij. Want die verrekijker of microscoop behoeft maar één goede handwenk en Alles is daar.


“I want to know the thoughts of God; the rest are details”

Tegen jullie allen wil Ik zeggen: wordt verliefd op de geest, op het spirituele, op jullie Innerlijk, op jullie “Mijn God” om dan te ontdekken, dat je daardoor automatisch verliefd wordt op het leven. Automatisch. En wie verliefd is, ziet niets anders dan het object van zijn liefde.
Dan is de persoonlijkheid verdwenen en God gearriveerd.

Wees jullie allen gezegend


Nr. 68