Translate

woensdag 31 augustus 2011

Oorlogje in mijn eigen auto?




Ik rijd in de auto en word afgesneden door een medeweggebruiker. Hardop roep ik  “etterbak” en mopper nog wat na. Daarna herinner ik me mijn God: "Sorry hoor. Wilt U deze chauffeur zegenen?"

Hij is gezegend. En dank voor jouw reactie. Wij zijn daar erg blij mee. Wees gezegend.

Kunt U me uitleggen waarom U me bedankt?

Deze man vertoonde onbehoorlijk gedrag in het verkeer, en met deze snelheid zou dat kunnen leiden tot een botsing en persoonlijk letsel. Dat is erg genoeg. Doordat jij hem ook nog uitscheldt, vergroot je de negativiteit die al ontstaan is. Hierdoor escaleert het proces verder. Energetisch gezien is zoiets bijna oorlog. Doordat je je God herinnerde en oprecht de zegen vroeg over deze man, gebeurde het volgende. Jouw negatieve reactie werd geneutraliseerd en het proces van escalatie stopte en loste zich op. Daarnaast werd deze man daadwerkelijk gezegend in zijn rijgedrag. Dit zal er toe bijdragen, dat hij toch een aarzeling voelt of zelfs weerstand om door te gaan met egocentrisch en roekeloos rijden. Dus de kans, dat hij dit niet meer doet, wordt groter . Maar nog belangrijker: omdat jouw negatieve reactie werd geneutraliseerd, werd zijn slechte rijgedrag niet versterkt.

Verwar dit maar niet met gezonde assertiviteit, dat is een andere situatie.
Ik spreek nu over de processen, die jij vanuit de intimiteit van jouw auto beïnvloedt.
Dank voor jouw begrip. Ik zie dat de munt is gevallen.
Wees gezegend

Wees jullie allen gezegend

Nr. 2