Translate

zondag 17 juni 2012

Elke seconde telt




Inspirational Quotes@Inspire_Us The reputation of a thousand years may be determined by the conduct of one hour. -Japanese proverb

Mijn God, ik hoorde eens een mooi verhaal.

Een man liep op het strand en zag in de verte een vrouw steeds bukken en iets in de zee gooien. Toen hij dichterbij kwam en de vrouw vroeg wat ze aan het doen was, zei ze: ik gooi een zeester terug in de zee, zodat-ie weer kans op leven heeft.
De man was verbaasd en zei: dat heeft toch helemaal geen zin, er spoelen duizenden zeesterren op het strand en gaan dood.
Maar de vrouw zei: voor die ene zeester die ik teruggooi maakt het alles uit.

Ik denk, dat er een verband is met deze tweet? Zou U hier iets over willen zeggen?

Er is een groot verband.
 
Deze vrouw begreep de essentie van het leven beter dan de man. Zij deed iets voor een medeschepsel. Biologen zouden er van gruwen, maar wij van de geestelijke wereld kijken verder en bezien met respect toe op haar liefde.

Ik zeg jullie, de kosmos staat te schudden op haar grondvesten als iemand een misdaad tegen het leven pleegt. En de kosmos wordt opgetild in kleurrijke liefde als iemand een daad van liefde pleegt.

Jullie allen, weet, dat de kleinste daad gezien wordt en de grootste gevolgen kan hebben.
Eén gedachte van Gandhi leidde tot de transformatie van een natie.
Eén klein woord van troost kan een lijdend medemens moed geven.

“The reputation of a thousand years may be determined by the conduct of one hour"

Jullie innerlijke en uiterlijke leefwereld staat bol van de zendingen de wereld in, en de staat van de wereld wordt mede bepaald door de resultaten hiervan.
Jullie maken de wereld meer dan je vermoedt.
Jullie zijn minder slachtoffer dan je denkt.

Wees jullie allen gezegend

Nr. 82