Zou U iets willen vertellen over de toekomst?
In de nabije toekomst zal de vrije markteconomie
verdwijnen. De communistische economie, die gebaseerd is op onvrijheid en de
menselijke creativiteit blokkeert, is nu aan het verdwijnen. Ze is ingestort (Sovjet-Unie,
Oost-Europa), of verandert geleidelijk (China) of is op haar retour (Cuba,
Noord-Korea).
De ideologen van de markteconomie denken
hierdoor, dat zij het pleit wereldwijd hebben gewonnen.
Maar de markteconomie wordt gekenmerkt door teveel
mankementen. Ze is weliswaar gebaseerd op vrijheid, maar voor wie eigenlijk?
Voor degenen die geld hebben. Meer nog is ze gebaseerd op winst, eigenbelang en
ongebreidelde groei. Deze zijn alle drie verderfelijk voor de menselijke geest
en voor de aardse natuur. Dus ook de vrije markteconomie moet verdwijnen. De
mensheid zal daarvoor kiezen. Het kan niet anders.
De voortekenen van de afbraak zijn al
zichtbaar en voelbaar.
We zien een bankencrisis, corruptie, banden
met de maffia, milieuvervuiling, onnodige productie van consumptiegoederen en manipulatieve
reclameboodschappen. Deze zaken sieren een beschaafde mensheid niet. De afbraak
is goed op gang.
Wat ervoor in de plaats moet komen?
In Frankrijk zijn in de 18e eeuw vanuit
de geest drie principes voor de mensheid, vrijheid, gelijkheid en broederschap
aangereikt. Deze zijn later opgepikt door de drie 20e eeuwse wereldmachten
Sovjet-Unie ( broederschap), China (gelijkheid) en de Verenigde staten
(vrijheid).
Nu moeten deze drie principes verder worden
uitgewerkt over de hele wereld en voor alle mensen:
- Vrijheid alleen op politiek en filosofisch terrein
- Gelijkheid alleen op juridisch en educatief gebied
- Broederschap op economisch gebied.
Dat zal de mensheid zelf gaan ontwikkelen, gestimuleerd vanuit de geest.
Enige principes zullen zijn:
- Alleen de productie van nuttige goederen is regel
- De verpakkingen zijn sober en biologisch afbreekbaar
- De markt is niet gebaseerd op groei en winst, maar op ruilhandel en
maatschappelijk nut
- Managers zijn dienstverleners en gericht op het belang van de
burgerbevolking
- De informatie is betrouwbaar
- Bedrijven zijn controleerbaar door wetgeving
- Belastingparadijzen zijn opgeheven
- De maatschappelijke verantwoordelijkheid is uitgangspunt van
bedrijven. Zij dragen bij aan de samenleving met middelen, goederen en
menskracht
- Uitvindingen zijn automatisch eigendom van de mensheid en worden
onmiddellijk verspreid
- Bedrijven die niet voldoen aan deze principes zullen door de
klanten/kopers worden geboycot.
Dit is het scenario.
Wees jullie allen gezegend
Nr. 160
Nr. 160