Translate

zaterdag 13 april 2013

De markteconomie moet ook verdwijnen (3, Toekomst)




Zou U iets willen vertellen over de toekomst?

In de nabije toekomst zal de vrije markteconomie verdwijnen. De communistische economie, die gebaseerd is op onvrijheid en de menselijke creativiteit blokkeert, is nu aan het verdwijnen. Ze is ingestort (Sovjet-Unie, Oost-Europa), of verandert geleidelijk (China) of is op haar retour (Cuba, Noord-Korea).

De ideologen van de markteconomie denken hierdoor, dat zij het pleit wereldwijd hebben gewonnen.

Maar de markteconomie wordt gekenmerkt door teveel mankementen. Ze is weliswaar gebaseerd op vrijheid, maar voor wie eigenlijk? Voor degenen die geld hebben. Meer nog is ze gebaseerd op winst, eigenbelang en ongebreidelde groei. Deze zijn alle drie verderfelijk voor de menselijke geest en voor de aardse natuur. Dus ook de vrije markteconomie moet verdwijnen. De mensheid zal daarvoor kiezen. Het kan niet anders.

De voortekenen van de afbraak zijn al zichtbaar en voelbaar.

We zien een bankencrisis, corruptie, banden met de maffia, milieuvervuiling, onnodige productie van consumptiegoederen en manipulatieve reclameboodschappen. Deze zaken sieren een beschaafde mensheid niet. De afbraak is goed op gang.

Wat ervoor in de plaats moet komen?

In Frankrijk zijn in de 18e eeuw vanuit de geest drie principes voor de mensheid, vrijheid, gelijkheid en broederschap aangereikt. Deze zijn later opgepikt door de drie 20e eeuwse wereldmachten Sovjet-Unie ( broederschap), China (gelijkheid) en de Verenigde staten (vrijheid).

Nu moeten deze drie principes verder worden uitgewerkt over de hele wereld en voor alle mensen:
  • Vrijheid alleen op politiek en filosofisch terrein
  • Gelijkheid alleen op juridisch en educatief gebied
  • Broederschap op economisch gebied.
Hoe ziet een broederschap op economisch gebied eruit?
Dat zal de mensheid zelf gaan ontwikkelen, gestimuleerd vanuit de geest.
Enige principes zullen zijn:

  • Alleen de productie van nuttige goederen is regel
  • De verpakkingen zijn sober en biologisch afbreekbaar
  • De markt is niet gebaseerd op groei en winst, maar op ruilhandel en maatschappelijk nut
  • Managers zijn dienstverleners en gericht op het belang van de burgerbevolking
  • De informatie is betrouwbaar
  • Bedrijven zijn controleerbaar door wetgeving
  • Belastingparadijzen zijn opgeheven
  • De maatschappelijke verantwoordelijkheid is uitgangspunt van bedrijven. Zij dragen bij aan de samenleving met middelen, goederen en menskracht
  • Uitvindingen zijn automatisch eigendom van de mensheid en worden onmiddellijk verspreid
  • Bedrijven die niet voldoen aan deze principes zullen door de klanten/kopers worden geboycot.
Er zal nog heel wat water door de Rijn stromen voor het zover is, maar je vroeg Me naar de toekomst.

Dit is het scenario.

Wees jullie allen gezegend

Nr. 160