Translate

zondag 10 november 2019

Een beloning van God voor mijn verdriet om een overleden vriendin




Een tijd geleden heb ik een zeer goede oude vriendin verloren, die een moeilijk leven gehad heeft (maar dat hoorde ik later pas, en ook nog negen dagen dood in huis gelegen heeft voordat ze werd gevonden).

Tussen de dag dat ik van haar overlijden vernam en de rouwplechtigheid zat ik op een avond vreselijk te huilen om haar leven. Haar eenzaamheid, haar lijden, haar ziekte, bittere tranen weende ik om haar leven, echt niet om mijn verdriet over haar maar om haar leed. In dat wenen vroeg ik de goede God om een teken van leven vanuit de geestelijke wereld opdat ik zou weten of haar ellende misschien voorbij was en ze over gegaan was tot een beter leven.

Een dag later zat ik in mijn woonkamer met muziek en kaarsen en wierook rustig te genieten van de stilte en de vrede ook in mijn innerlijk. Echt ik dacht zelfs niet aan mijn vriendin, ik was zeker even uitgehuild. Ik dacht niet aan haar. Ik genoot van mijn eigen levenssfeer en de rust in mijn innerlijk.

En plotseling werd ik in contact gebracht met zo’n heilig gevoel, dat ik de muziek uitzette. Ik wist dat het met mijn vriendin te maken had, ik werd verbonden met de sfeer waarin ze terecht gekomen was en voelde hoe bevrijd en gelukkig ze was en hoe alles alles alles van haar leven vergeten en vergeven was, zoals sigarettenrook verwaait in een stevige wind. Ze was bevrijd, en intens dankbaar en vreselijk gelukkig en ze had weer een totaal gezond "lichaam”.

Ik was zo dankbaar dat ik dit mee mocht maken, en ik was vol ontzag over de heiligheid van de sfeer waarmee ik in contact gebracht was en wist dat dat terecht was omdat mijn vriendin ook een zuivere persoonlijkheid had gehad en een groot, vergevingsgezind en liefdevol hart.

En ik zei tegen God, dank u dank u dank u dat ik dit mag beleven. Ik ben nu verzoend met alles en maak me geen zorgen meer over haar.
En ik hoorde:

“Jouw tranen hebben de prijs betaald voor dit contact”.

En ik was zo verbaasd omdat ik zelf de connectie niet gelegd had tussen mijn compassie  voor haar leed en deze ervaring. Ik dankte God, en wist hoe goed God is voor ons.

Mijn zoon, alles hangt met alles samen, dat heb je nu weer ervaren. Jullie zouden zo verbaasd zijn als jullie zagen in welk groots en godgewild verband jullie leven. Jullie zouden je zeker meer gerust voelen.

Wees jullie gezegend

Nr. 466