Translate

zondag 12 april 2020

De moeilijkheden in de Coronacrisis zullen overtroffen worden door de verademing van Moeder Natuur en de talenten van de mensheid


Mijn God, mag Ik u vragen? In deze Paastijd wordt door de mensen een verband gelegd tussen het lijden van de Christus en dat van de mensheid nu. Zou U hier iets over willen zeggen?



Mijn goede zoon, ik zie de angst in jouw hart, ik zie de angst in de harten van de mensheid. Ik zie het verdriet, de eenzaamheid van de stervenden, het isolement van de levenden. Ik zie het gebrek aan lichamelijke aanraking tussen mensen. Ik zie de zorgen om de besmette medemens, het stikken van patiënten op de intensive care. Het smachten van familie en vrienden naar een aanraken van hun stervende geliefde. Ik zie de financiële nood van bedrijven en werklozen. Ik zie een grote economische crisis. Ik zie de vleesgeworden angst onder alle mensen. Ik zie jullie lijden.

En Ik zeg je, de Paastijd voor de mensheid is niet nieuw. Maakt niet ieder mens een Paastijd door van leed en ondraaglijk ongeluk? Dus die Paastijd heeft altijd al bestaan, was allang aangebroken, maar nu wereldwijd. En het betreft geen tijdelijke Paasweek maar een hele Paasperiode. En de ziekte, het lijden, de teloorgang van economische banden zullen massaal en wereldwijd en ingrijpend zijn. Maar dit is niet Mijn Paasboodschap.

Mijn Paasboodschap is dat Ik ook nog iets anders zie.
Deze Paastijd zal gepaard gaan met een wereldwijde bewustzijnsverandering, die zijn weerga niet kent. De mensheid zal door Moeder Natuur op haar knieën worden gebracht. En Saulus veranderde in Paulus op zijn knieën. En “als je zag wat leed bijdraagt aan de schoonheid van jouw ziel, vroeg je om nog meer  leed”, zei De Christus tegen Vassula Ryder.

De planten – en dierenwereld haalt opgelucht adem in deze lockdown. Moeder Natuur kan een beetje herstellen nu de vliegvelden en de wegen leeg zijn, nu de fabrieken stilliggen, nu het eindeloze mileuvervuilende gedrag van de mensheid een halt is toegeroepen. Ik zie rust buiten, bezinning binnen, Ik zie genezende eenzaamheid achter de voordeuren. Ik zie bescheidenheid groeien in het innerlijk van de mens , Ik zie bravoure en hoogmoed minder worden in de mensheid.

Ik zie eindelijk weer een gemeenschappelijke vijand voor de mensheid. Dat vraagt om meer, Mijn goede zoon, dat vraagt om meer. En Ik kom jullie niet troosten met dat het zal stoppen, maar Ik kom jullie troosten met de directe en zichtbare gevolgen van deze crisis. Kijk om jullie heen en wees verbaasd over de creativiteit, de moed, de warmte en de veerkracht van de mensheid in nood.

En het is al eerder gezegd, en Ik herhaal het graag voor jullie: De Christus heeft gezegevierd over Zijn lijden. En de positieve gevolgen van deze Coronacrisis zullen wereldwijd verre de negatieve gevolgen overtreffen.
Want de wetten van God garanderen dat het positieve zegeviert over het negatieve.

Wees jullie allen gezegend

Nr. 476