Translate

zondag 15 november 2020

God is heel dichtbij


Om God te zoeken en te trachten tot gemeenschap met hem te komen, behoeft de mens niet verder te  gaan dan zijn eigen innerlijke ervaring ……  (Urantiaboek, Verhandeling 5, § 0 pagina 62)

 

 Zou U hier op in willen gaan?

 

Is er één onderwerp belangrijker dan dit, Mijn zoon, dus dat doe Ik graag.

 

Elke godsdienst is een omweg.

Elke goeroe of dominee of  iman is  een omweg.

Elk geestelijk boek is een omweg.

Elk geloof is een omweg.

Elk godshuis of tempel is een omweg.

 

De directe weg is naar God reiken in het innerlijk.

En God wacht op deze directe communicatie en neemt totdat het moment daar is zeker genoegen met de omwegen van de mens. En neemt tot dat moment genoegen met de noodzakelijke hulpmiddelen op het pad van de mens van aap naar geest, van de materie naar de geestelijke wereld, van het buiten jezelf zoeken van God naar het vinden van God in het eigen innerlijk.

En jijzelf, Mijn zoon, gaat naar kerken en gebedshuizen, en praat met jouw medemens over het geloof, en gebruikt hulpmiddelen om dichter bij God te komen, zoals kaarsen en beelden en wierook en andere heilige middelen, maar ze zijn niet nodig. Ik wacht op jou in jouw innerlijk en wil met je communiceren maar je hebt de kleinmenselijke hulpmiddelen nog steeds nodig en dat accepteer Ik en begrijp Ik maar ze zijn niet nodig. Wanneer komt het moment dat je altijd genoegen neemt met de kortste en meest directe weg namelijk met het besef dat Ik in jouw innerlijk vertoef en daar wacht op jou.

Wees intussen gezegend in al jouw pogingen.

 

Wees jullie allen gezegend


Nr. 493