Translate

zondag 17 april 2022

Opnamen maken van iets wat ik mooi vind



Mijn God, mag ik U vragen?

Ik zag een video, die me erg ontroerde. Een vrouwelijke student interviewt jongeren, en zegt tegen ze dat ze opnamen maakt van iets wat ze mooi vind. Terwijl ze dit zegt, gaan de mensen die ze filmt stralen. Ze worden mooier, zien er blijer uit, maar vooral, lijken ineens liefde en geluk uit te stralen. Nou het lijkt wel een Paasboodschap van opstanding, maar dan een humanistische.

Zou U hier iets over willen zeggen?

Mijn zoon, dat wil Ik graag.

De jongeren die gefilmd worden, worden verrast omdat ze ineens horen dat iemand ze ziet, echt naar ze kijkt, ze met respect bejegent, ze mooi vindt. Ze mooi vindt, terwijl je ziet dat ze onzeker zijn, of  denken lelijk te zijn. Het wordt duidelijk, dat zij zo nooit worden gezien, dat ze blij verrast zijn. Iemand die ze ziet, die ze waardeert, iemand die ze mooi vindt. En dan geschiedt het wonder. Eigenlijk allen gaan stralen van geluk door de grote aandacht die ze krijgen, en lichten letterlijk op.

Kortom, ze krijgen liefde en worden mooier.

En dat is precies de houding die God t.o.v. jullie heeft. Zelfs al doen jullie de lelijkste dingen, en zelfs als jullie lelijk geworden zijn door het lot, door jullie levenshouding of door jullie genen, dan ziet God louter schoonheid. Want het is vanuit liefde dat God jullie beziet, en alles wat jullie denken, voelen en doen. En God blijft jullie louter in liefde zien, wat jullie ook doen.

Martin Scorsexy*, is gezegend.

Wees jullie allen gezegend

*https://youtu.be/aW8BDgLpZkI (door de filmende studente Martin Scorsexy)

Nr. 529