Translate

maandag 21 november 2011

Paradijselijke gevoelens op aarde


Ik rijd langs een kanaal en wordt bevangen door een groot geluksgevoel, net alsof ik contact heb met iets hemels. Het lijkt niet op enig aards geluk maar ik kan het ook nergens mee vergelijken. Zou ik contact hebben met mijn ziel, zou ik een glimp ondergaan van wat wij in de geestelijke sferen kunnen meemaken, een soort geestelijk geluk ?
Zou U iets kunnen zeggen over wat mij overkomen is. Is dit in de hemel normaal? Geeft mijn ziel me deze gevoelens in?

Deze gevoelens zijn jou door Mij gegeven. Ik heb je enigszins opgetrokken naar Mijn sfeer. Even een beetje, opdat je kunt ervaren wat de belofte voor de mens is, wat er op de mens ligt te wachten. En om je te belonen voor jouw inspanningen, want je hebt een last op jouw schouders gekregen, waar Wij nu niet verder op in zullen gaan.

Verheug je erin en herinner je op andere, moeilijke of droeve momenten, dat dit jouw ware staat zal zijn ooit, niet alleen de jouwe, maar ook die van al jouw medemensen, uiteindelijk van allen. Dat belooft God jullie.

Intussen moeten jullie op aarde leven met jullie hoofd in de wolken, maar ook met de voeten in de modder. Haalt een boom immers niet zijn voedsel uit de grond, is hij niet beter bestand tegen stormen, als hij diepgeworteld is en zich vasthoudt "aan de kluiten en de rotsen van de aarde"?

Maar de mensen zijn misschien teveel alleen gericht op hun wortels in de aarde, op hun aardse banden. De persoonlijkheid is zozeer gericht op alles wat op aarde gebeurt, dat hij niet voldoende voelt, dat zijn grote gezel, zijn lotgenoot, zijn verband met de geestelijke wereld, namelijk de ziel, vergeten wordt.
En af en toe herinnert de ziel jullie eraan, dat hij bestaat en werkzaam is en inspireert en koestert en bevlogen is en begaan met het lot van "zijn/haar" persoonlijkheid.
De staat, het voorkomen, de uitstraling van de ziel en die van het geestelijke lichaam zijn schoner, indrukwekkender en hemelser, wanneer de aardse persoonlijkheid zich onthoudt van verderfelijk, onbewust of uitzichtloos gedrag.

Christus zei tegen Vassula Ryder: ” als je wist wat het lijden van de persoonlijkheid betekende voor de staat van jouw ziel dan vroeg je om nog meer”.

En dit betekent zoveel, dat jullie aardse persoonlijkheden dikwijls niet zien, dat moeilijkheden, crises, problemen, ziekten of erger een kentering zijn in het leven van de persoonlijkheid, en dikwijls schoon schip maken op geestelijk terrein, en een grote belofte in zich houden.
Zei jouw eigen moeder niet al: "om een mens, die nooit wat heeft meegemaakt, loop je met een grote boog heen".
Dus wees blij met jouw hemels geluk, maar wees nog blijer met jouw moeilijkheden. Het eerste is slechts een belofte, het tweede een kans.

Wees jullie allen gezegend

Nr. 32