Translate

zondag 17 augustus 2014

God houdt van de mens


Mag ik u iets vragen?
Als ik me voorstel hoe U zich verdiept als God in ons leven, moet het lijken op hoe ik me verdiep in een mier: zo klein, zo beperkt, zo nietig. Waar haalt U de liefde en het geduld vandaan?

Dat is een mooie vraag en die geeft Mij gelegenheid veel recht te zetten.

Verschoont een moeder niet met liefde de luier van haar baby?
Koestert een vader zijn dochtertje niet, dat van haar fietsje is gevallen?
Verzorgt een arts niet met liefde de wonden van zijn patiënt?
Geeft de leraar niet met veel geduld les aan zijn leerlingen?
Ontvang jij niet met veel liefde deze blogs van Mij  en vertaal je ze en zoek je er mooie foto’s bij ter ondersteuning?

Zal God niet nog veel meer liefhebben dan jullie?
Zal God niet met veel meer liefde en geduld de mens koesteren en verzorgen en begeleiden en helpen en inspireren?
Zal God niet met veel meer geduld de weg van de  mens bezien en voorzien en begeleiden?
Heeft God niet een duidelijk plan met de mens?
Weet God niet precies welke weg gegaan wordt en welke belofte de mens wacht?
Weet God niet oneindig veel beter dan jullie welke toekomst in jullie verschiet ligt en waarnaar toe gewerkt wordt.
Maak je geen zorgen.

God kent geen gebrek aan liefde.  
God kent geen gebrek aan geduld.
God kent geen gebrek aan inzicht.
God weet echt wel wat Het doet.

Maar wees gezegend om jouw zorgen over de vermeende werkbelasting en problemen van God.
Het wordt gewaardeerd.

Wees jullie allen gezegend