Translate

zaterdag 8 juni 2019

Niemand werd geboren om te haten (Edith Eva Eger)




 “Voor mij is God een beetje zoals Tinkelbel, het elfje uit ‘Peter Pan’: fladderend, fonkelend en happy. Een vrije geest. God was bij mij, in Auschwitz, toen ik voor dokter Mengele moest dansen en hij me als beloning een stuk brood toewierp... en ja, God was er ook toen mijn vader en moeder werden vergast. Geloof me, ik heb mijn vuist naar de hemel gebald, maar één ding is zeker: God heeft mijn ouders niet vermoord. Mensen hebben dat gedaan. En God zorgde er voor dat mijn woede omsloeg in medelijden. Niemand werd geboren om te haten. Ik koos voor liefde, in plaats van haat. Het is de liefde die me heeft gered. Het is de liefde die me in leven houdt.”  *

Zou U hier iets over willen zeggen ter ere van Pinksteren?

Edith Eva Eger is een engel van Pinksteren. Zij heeft de haat omgebogen naar liefde, ze heeft de vreselijkste daden, door mensen begaan, meegemaakt en ervoor gekozen ondanks alles het leven lief te hebben. Ze heeft de Moeder God en Haar krachten: de liefde op aarde, het mededogen, het begrijpen verkozen boven haat en lelijkheid. Zij is een engel van Pinksteren, een boodschapper van de Heilige Geest, zij is zeer gezegend.

Wees jullie allen gezegend

*Dit interview, gehouden in San Diego, Californië, de woonplaats van dr. Edith Eger, kwam mede tot stand dankzij de bemiddeling van Expertisecentrum Omgaan met Verlies/School voor Transitie en een financiële bijdrage van uitgeverij Bruna.
 
Nr. 454