Translate

woensdag 16 december 2020

Dit sprankelende maar soms zo moeilijke leven op aarde



Ik wilde U vragen. Ik zie veel geluk om me heen en mensen die genieten van het rijke en mooie leven, maar ik zie ook erg veel leed, en soms lijkt het leed mij te groot om te dragen voor een mens, oh niet eens zo voor mezelf, maar gewoon als ik om me heen kijk en de media volg dan moet ik verzuchten ‘Mijn God waar halen ze de kracht en de moed vandaan om dit te doorstaan? En ik luister niet  eens naar Uw antwoord, soms. Maar ik wil het alleen maar verzuchten en meelijden met wat ik om me heen zie.

Vandaag zag ik ergens een vrouw van tegen de 60 en ze zag er zo ongelukkig uit, zo eenzaam, zo verloren. Ik dacht “wanneer is zij voor het laatst liefdevol aangeraakt en gestreeld en wanneer heeft iemand voor het laatst tegen haar gezegd “ik houd van je”. En ik was toen zo geïmponeerd door haar eenzaam leed dat ik mijn hart helemaal zwaar en verdrietig voelde worden. Wat een leed en hoe houden de mensen het vol?

Ik zou het fijn vinden als U hier op in ging, gewoon ter mijner eigen troost.


Ach mijn goede zoon, hoe groot is jouw hart. Ik ga hier graag op in.

De mens lijdt op aarde veel. En regelmatig teveel. En er  zijn ook veel mensen die dit niet aankunnen en psychiatrisch worden of verbitterd raken of atheïst worden. En zij gaan zeker gebukt onder hun leed en ook onder het leed van anderen.

Zo is het en zo was het en zo zal het nog lang gaan.

Treurig is het leven en nutteloos en zinloos en wreed en een onnadenkende schepping van een argeloze en onverschillige God. Tenminste dat is soms jullie perspectief en zelfs de oprechte mening van velen, zeker op momenten. Maar is het perspectief waar?

En dan zeg Ik ‘natuurlijk is het niet waar’.

Graag vertel ik jullie  van het perspectief van de geestelijke wereld omdat Wij over de schutting zien van jullie aardse bestaan.

Alles wat er gebeurt, alle leed, alle verdriet, alle ongelukken en ziekten, alle misdaad en onrechtvaardigheden, die zelfs voor veel mensen een leven lang meegaan, vallen totaal en algeheel en overweldigend in het niet bij wat de mens staat te wachten na zijn aardse leven. Wij zien de glorie en het geluk en de overweldigende balsem voor al het gebeurde zodra iemand zijn aardse lichaam heeft verlaten en overgegaan is tot het betere leven. Wij zien de sprankelende, overweldigende, gelukmakende ontwikkelingen en mogelijkheden van de geestelijke wereld. En die zijn zo overweldigend dat echt ieder geestelijke wezen, eenmaal gewend aan zijn nieuwe bestaan altijd en onmiddellijk verzucht: “het was de moeite waard”.  

Maar Wij geven jullie het  oprechte advies “geniet intussen met volle teugen van alles wat er wel aan geluk en schoonheid en gezondheid en plezier te genieten is want dat vinden Wij echt doodzonde , dat iemand zijn aardse bestaan meer verpest dan nodig is. Laat het leed, hoe groot en overweldigen ook, nooit de schoonheid en de vreugde van wat er ook is in de weg staan. Als dat lukt, zullen jullie ooit nog eerder verzuchten “het was absoluut de moeite waard”.

Wees jullie allen gezegend

Nr. 495