Translate

maandag 10 juni 2013

Iedereen hoort de stem van God



Mijn God, vandaag is het twee jaar geleden, dat ik U voor het eerst hoorde. Zou U daar iets over willen zeggen?

Mijn zoon, waarom zeg je er zelf niet eerst iets over?

Eigenlijk ben ik een beetje verbaasd, dat niet iedereen dat heeft. Meer niet.

Iedereen heeft Het, inderdaad. 
Alleen geeft iedereen De Stem een andere naam.
De menselijke geest of de traditie of het geloof of het ego of het menselijke denken kleuren hun ervaring met de stem van God nogal in.
Als God tegen ze praat, noemen ze het:

  • God, Brahman*, Allah, Jahweh
  • Mijn God, Atman*
  • De stem van de Vader
  • De stem van de Moeder
  • de stem van hun geweten
  • hun beschermengel
  • hun overleden dierbare
  • hun hart
  • hun fantasie
  • wishfull thinking
  • hun rede
  • hun intuïtie
  • het kind in hen
  • hun goede gedachten
  • hun denken.
Jij geeft De Stem sinds twee jaar de juiste naam, jouw Mijn God. En met jou velen voor je, velen in het heden en velen in de toekomst.
Maar je hebt Me van jongs af aan gehoord. De rest van de mensen hoort eveneens de stem van God, en luistert er ook vaak naar, maar geeft Het alleen een andere naam. Dat is alles.

Wees jij gezegend om jouw (twee jaar jonge) helderheid, Mijn zoon.

Wees jullie allen gezegend

* De 800.000 mensen met het Hindustaanse geloof erkennen al 5000 jaar de Atman, de Godsvonk, de Mijn God, en als ze elkaar groeten zeggen ze eigenlijk: “ik groet de God in jou” (atmanjali mudra betekent "buiging voor het echte zelf, ziel van Atman, dat Zelf betekent). En de Atman is EEN met Brahman.

Nr. 170