Translate

zondag 20 december 2015

Ik ben de weg, de waarheid en het leven; niemand komt bij de vader dan via Mij




Zou U hier op in willen gaan?

Toen Jezus zei, dat hij de weg, de waarheid en het leven was, en dat niemand bij de vader kwam dan door Hem, bedoelde hij dit.

Ik laat jullie mijn leven zien, dat één is met de Waarheid.
Als jullie mijn voorbeeld volgen, zullen jullie de juiste weg gaan.
Als jullie mijn voorbeeld volgen, zullen jullie leven in waarheid.
Als jullie doen wat ik doe, zul je een heilige weg bewandelen.
Als jullie dit doen, zullen jullie de Vader bereiken.

Jezus zei niet:
Vervolg jullie medemensen als ze niet in mij geloven.
Als je in mij gelooft, heb je de waarheid in pacht.
Sla jouw medemens na mijn dood om de oren met dreigementen.
Alleen mensen die in mij geloven, hebben de waarheid in pacht.

Dat hebben fanaten en kortzichtige en onzekere mensen ervan gemaakt.

Jezus zei:
Wees een mens van  liefde.
Weet dat God Onze vader is.
Weet dat jullie medemens jullie broeder en zuster is.
Weet dat alle mensen kinderen van God zijn.
Weet, dat ieder mens, die God realiseert op aarde, een Zoon of Dochter van God is.
Volg mijn voorbeeld, want ik laat jullie zien hoe een mens leven kan.
En weet dat het leven van Jezus slechts jullie voorbeeld moet zijn.

Daarom leven allen naar:

“Ik ben de weg, de waarheid en het leven”

  • een liefdevolle Moslim
  • een ruimdenkende Hindoe
  • een oprechte Boeddhist
  • een waarheidlievende Jood
  • een serieuze humanist
  • een atheïstische natuurbeschermer
  • een oprecht politicus
  • een menslievende agnost
  • een bevlogen musicus
  • een genezen misdadiger, hoer, verslaafde.
  • En ten slotte ook een hartelijke Christen.
Wees jullie allen gezegend

Schilderij van Jezus, zie: https://www.akiane.com
 
Nr. 308