Translate

zondag 29 augustus 2021

Alles wordt jullie vergeven, altijd weer



Mijn God, ik wilde toch weer graag beginnen over een onderwerp dat al eerder ter sprake is gekomen. Uw liefde en vergevingsgezindheid.

Het zit zo.

Ik ben maar een eenvoudige man en probeer echt een heilig en zuiver leven te leiden. En dat lukt wel eens een periode heel aardig. Haha maar nog regelmatiger val ik terug in oude neigingen, oude hebzuchten, oude gehechtheden en op het toneel zou ik me schamen om ze aan het publiek te tonen. Maar niet bij U. Ik doe het gewoon en hang de beest uit en achteraf kom ik op hangende pootjes bij U terug. En zoals ik altijd het gevoel heb opnieuw geboren te worden en helemaal schoongewassen van binnen als ik gedoucht heb of gezwommen. Zo is het nog sterker bij U. Ik kom bij U  terug, belijd mijn schulden, vraag om vergeving en hoop op Uw mildheid en liefde. En telkens weer ben ik dankbaar en blij verrast als U dan liefdevol en mild en vol begrip reageert. Dank U , dank U , dank U.

Mijn goede, argeloze, naïeve en onnadenkende zoon, hoe kan het anders zijn. Jouw God en dus de Mijn God van alle mensen en dus God zelf is een God van liefde. Vol mededogen en liefde wacht ik tijdens jouw kinderachtige daden tot je weer terugkeert bij Mij, tot je weer vol verwachting en schuldgevoel naar Mij opkijkt en Me vraagt.

En Ik. Ik omarm je telkens met alle liefde van de kosmos, met alle liefde  van God, met alle liefde die er beschikbaar is en dat is van een oneindige bron.

Jullie kunnen telkens opnieuw beginnen.

Jullie kunnen telkens met een schone lei beginnen.

Jullie kunnen telkens schoongewassen worden.

Jullie kunnen telkens   als een pasgeboren baby met een schone lei het leven aangaan.

 

Maar Mijn vraag aan jullie is: willen jullie dat wel?

Zijn jullie niet gehecht aan loze begrippen als schuld en zonde en spijt en angst?

Jullie kunnen telkens opnieuw beginnen. Zelfs Judas zou door de Moeder vergeven zijn na zijn verraad maar hij hing zichzelf op. Ultieme overwinning door de duivel.

Als jullie telkens opnieuw bij Mij terug komen, vlucht de duivel weg. Anders blijft hij nog hangen. Want hij vindt niets heerlijker dan dat de mens na zijn kleine onnozelheden niet meer terug durft te gaan naar God. Dat is zijn overwinning.

En als jullie terugkomen naar God, telkens weer, maakt hij geen kans.

Jullie kunnen terugkeren naar God, telkens weer. Maar willen jullie dat ook?

In deze onzekere tijden lijkt het er niet op.

Wees jullie allen gezegend


Nr. 513