Translate

dinsdag 17 augustus 2021

Het respect van een beschermengel voor de mens


Mijn God, mag ik U vragen?

Ik moet het hier in de blog dan maar toegeven dat ik gewoon met mijn beschermengel kan praten zoals met U, dus ook hoor wat mijn beschermengel tegen mij zegt.

Als ik met mijn beschermengel spreek, zeg ik natuurlijk U, en mijn beschermengel zegt ook U  tegen mij, lijkt me normaal dat “wederzijds U zeggen en respect betonen in een gesprek tussen beschaafde wezens”. Maar op de een of andere manier, heb ik het gevoel dat dat U tegen mij met nog meer eerbied wordt uitgesproken. Ik durf mijn beschermengel niet te vragen of mijn gewaarwording klopt, dat zijn U tegen mij veel meer waard lijkt dan mijn U tegen hem. Of is het omdat ik onwetend ben en mijn beschermengel een zuiver schepsel van God dat ik dit vraag?

Zou U hier iets over willen zeggen?

Mijn goede en bescheiden zoon, aarzel niet Mij ook dit soort vragen te stellen, ogenschijnlijk onbenullig en vergezocht, maar laat zich achter deze vraag nu één van de grootste waarheden van de kosmos schuilen. En daarom ga Ik er graag op in.

Een beschermengel zal altijd met groot respect en de grootste eerbied U zeggen tegen "zijn of haar” mens, zonder uitzondering. En dat is omdat de beschermengel weet van de inwonende Godsvonk. En  daarom weet van de ontzaglijke grootse belofte van God aan de mens, dat elke mens Zoon of Dochter van God kan worden en dus het voorbeeld van de Christus, het voorbeeld op aarde, kan naleven. Dus de beschermengel zegt U omdat de belofte van God, die elk mens te wachten staat, zo groots, zo heilig en zo verheven is dat een beschermengel met de grootste moeite je zou durven te zeggen. Niet dus. U is het recht van de mens vanaf het moment dat de inwonende God deze mens begeleidt.

En dan is daar nog een tweede belangrijke reden: de beschermengel zegt ook U omdat een beschermengel niet kan ontsporen, niet kan misdoen en diens wil niet kan misbruiken. En bij elke beschermengel is er uitzonderlijk groot ontzag voor de vrije wil van de mens en men weet wat een wonderschoon en tevens levensgevaarlijk instrument God aan de mens gegeven heeft. En daarom zegt een beschermengel ook bij voorbaat U tegen een mens. Uit respect en uit ontzag voor deze moeilijke maar wonderschone opdracht aan de mens om deze wil te leren gebruiken.

Want de mens kan een god worden, uiteindelijk, een beschermengel niet.

Iedere beschermengel is gezegend.

Wees jullie allen gezegend


Nr. 512