Translate

vrijdag 31 december 2021

De kleinste daad heeft grote gevolgen

Mag ik U vragen?

Ik las in mijn krant*  een artikel over een verzetsman (Derk te Rietstap) in de tweede wereldoorlog in Europa die reageerde op het grote onrecht en de onderdrukking en de oorlog met de woorden: “Het gaat niet goed met de wereld, daar wil ik wat aan doen”.

Zou U hier op in willen gaan?

Dat doe Ik graag.

Bij de kleinste goede daad slaakt de kosmos een zucht van verlichting.

Met andere woorden, alles is extreem belangrijk en wordt altijd waargenomen en genoteerd door de geestelijke wereld. Maar ook door de mensheid op aarde. De verzetsdaden in bijvoorbeeld Nederland hebben gedurende de oorlog het hele Nederlandse volk getroost en gesterkt en hebben bijgedragen aan het doorstaan van alle leed.

Deze verzetsman verzuchtte deze woorden niet alleen, hij heeft er ook naar gehandeld. En uiteindelijk is hij hierdoor gestorven**.

Laat niemand een kleine individuele daad, laat staan een grote, onderschatten. Alles draagt bij aan het bewustzijn van de mensheid als geheel. Alles wordt onmiddellijk onderdeel van het heden en de toekomst van de mensheid. En de mens die een goede daad pleegt, die mag dat later in de geestelijke wereld als eerbewijs incasseren. Kunnen jullie je voorstellen wat een lof daar zal zijn na de dood als iemand een heel leven lang het goede dacht en het goede deed? Grote vreugde in de geestelijke wereld bij de Mijn God, de beschermengel en de ziel. En de schoonheid van het geestelijk lichaam van zo iemand na zijn dood is onbeschrijflijk.

Derk te Rietstap is gezegend.

Wees jullie allen gezegend 

*Trouw Dagblad 31-12-2021

** Hij is gefusilleerd op 2-3-1945

Nr. 521