Translate

maandag 13 december 2021

Volmaakt gelukkig (in God)


Ik wilde U vragen. Ik checkte een YouTube video van Vera Helleman*. Zij spreekt daar over “volmaakt gelukkig”, als woord, als staat, als leidraad, als mantra. Als je het hardop zegt, en dat doet ze een aantal keren in haar video, dan maak je als kijker zeker contact met een bijzondere energie. Het lijkt in deze tijd van grote moeilijkheden en uitdagingen en eindeloos gestaar op alles wat er mis is in de wereld en aan de mens totaal hysterisch.

Pardon, wie is nou gelukkig in deze tijd, het is bijna ouderwets, dat woord.

 Ik vond het heel indringend, ben er mee aan de slag gegaan, maar heb daar, als ik me dit voor de geest haal, bijgezet, “volmaakt gelukkig in God”.

Zou U hier op in willen gaan?

Dat doe Ik graag, Mijn zoon.

Het lijkt, zoals jij dat zegt hysterisch, of overdreven maar het is heel praktisch.

Ten eerste, ga eens na wat je de hele dag denkt als mens. Dat is zo’n bijeengeraapt stapeltje van ongeregeld en eindeloos reageren op een  drukke buitenwereld dat zo’n heldere krachtige en energetisch zuivere verzuchting als “volmaakt gelukkig” toch helemaal zo’n gekke niet is? Lekker duidelijk en lekker positief. Maar het is veel meer dan een soort mentale mantra in de trant van positief denken. Dit overstijgt het totaal. Het is een energetische waarheid waar je in kunt gaan staan.

Ten tweede is er een plek in de mens, in de blogs noem Ik dat de as van het draaiende wiel, waar God zich bevindt, waar God wacht op de mens, waar de mens verbinding met de eeuwigheid kan aanvaren. En voor ongelovigen zeggen We dan waar de mens uit de hectiek van de dag kan stappen, uit de waan van het moment, uit de onrust van de massamedia, uit de dwingende zindering van signalen overal vandaan op energetisch niveau, ja zelfs uit de wifi-straling. Hij komt daar waar rust is, waar stilte is, waar niemand anders bij kan komen. Een plek ook die niet aangedaan kan worden door de boze buitenwereld en vanuit energetisch oogpunt, evenmin door de boze binnenwereld.

Probeer het uit. Het regelmatig doen genereert een nieuwe energie in het innerlijk, en tevens een waarachtige. God verwelkomt dit. En voor de duidelijkheid. Voor jou is het volstrekt logisch dat je zegt ‘Volmaakt gelukkig in God” omdat dat jouw (en Mijn waarheid is) maar voor ongelovigen volstaat natuurlijk “Volmaakt gelukkig” ook al laat men dan in het midden waar die geluksstaat vandaan komt. Van God natuurlijk.

Vera Helleman is gezegend.

Wees jullie allen gezegend

*Een Nederlandse influencer op het vlak van gezondheid en goed omgaan met emoties.

Nr. 519