Translate

zaterdag 18 mei 2013

De Heilige Geest, Vrouwelijk Aspect van God



Wil je Me vertellen wat de Heilige Geest voor jou betekent?

Met Pinksteren lijkt me inspiratie en lichtheid sterker aanwezig in het leven dan andere dagen. Zoals met Kerst de geboorte en de hoop en met Pasen het lijden en de bevrijding.
Dat is de Heilige Geest voor mij: inspiratie of een ervaring met de lichtheid van het leven. Of een gedachte van helderheid, waardoor ik het leven meer vertrouw en meer open sta voor het mooie en verfijnde van het leven. Ik voel me dan een beetje opgetild. Ik ben blijer met alles, maar meer van binnen. Ik zie meer de schoonheid van de natuur. Ik kan beter tegen de vervelende dingen van het leven.

Ik heb dan ook het gevoel alsof ik hoger in mijn lichaam zit, niet ergens laag tussen mijn kruis en mijn hart, maar ergens hoog tussen mijn hart en mijn kruin.  En heel raar soms dan ook daarboven, alsof ik neerkijk op mezelf en weet, dat er meer is dan mijn aardse persoonlijkheid.

Maar die duif van de christenen daar heb ik niet veel mee. Waarom een duif, hoogstens meer een Turkse tortel dan een dikke houtduif. Ik heb meer met andere vogels zoals met een boomklever of een staartmees, of een ooievaar. Nou, meer kan ik er niet van bakken.
Oh ja, en de heilige Geest brengt me bij U?

Dank je.
De heilig Geest is inderdaad geen duif uit de hemel.
Zij is het Vrouwelijk aspect van God, de Liefde van God voor de mens , op aarde nedergedaald. De heilig Geest is God/Allah/Brahman/Jahweh/het Al,  werkzaam op aarde, in de mens. De Heilige Geest stimuleert de mens in zijn gang van beest naar geest. Ze is God, die Haar moederlijke liefde uitdrukt en zegt: kom aan Mijn boezem, wees verzekerd van Mijn liefde. Weet dat er hoop is en dat je zult slagen. 
Herinner je Mij, kom bij Mij, voel je geliefd. Ik raak jou aan in jouw hart en in jouw geest.

Waar de Vader-God Zijn wil Uitdrukt en Zijn Intelligentie ontwikkelt in de mens, daar spreidt de Moeder-God, de Heilige Geest Haar liefde en wijsheid uit, wenkt zacht en wijs. Zij meet de tijd en de ruimte en de plaats, waar de mens mag worden aangeraakt. Zij doceert Haar liefde in wijsheid en mildheid. Zij verleidt en wenkt met zachte hand.

De Joden worden aangeraakt wanneer zij wijsheid en mededogen tonen in hun leven en Haar eren in de vroegere Godin Asjera, metgezel van El (later Jahweh).
De Hindoes eren de Godin in hun bescheidenheid, hun compassie voor de omgeving, in Parvati en Tara.
De Boeddhisten ontvangen Haar in de stilte en nederigheid van het gebed en de devotie, in Kuan Yin, de Vrouwelijke Boeddha.
Christus voorzegde de Heilige Geest, omdat de apostelen niet zonder Haar konden. De beide Maria’s en de vrouwelijk Johannes waren allang door Haar aangeraakt, hadden hun eigen Pinksteren al gehad. Maar de apostelen, de mannen, wat hadden ze Haar nodig. Christus wist dat.
De Profeet Mohamed verwoordde Haar in een deel van de Koran, in de liefdevolle, zachte , stille soera's van ontzag en liefde en wijsheid.

De atheïsten vinden Haar op hun pad, wanneer ze mededogen voelen voor het leed van de wereld.
De humanisten zijn van Haar vervuld, als zij de mens bejegenen met respect en bescheidenheid.
De sociale organisaties werken met Haar wanneer ze de kwetsbaren optillen uit hun ellende.
De politici worden door Haar geïnspireerd wanneer ze wetten maken van menselijkheid en mededogen.
De managers voelen Haar wanneer ze hun medewerkers ondersteunen en stimuleren.
De stervenden worden door Haar bezocht, wanneer zij genoeg hebben van het karkas van hun lichaam.
De overledenen worden door Haar geïnspireerd wanneer ze de aardse ballast hebben afgeworpen en gaan voelen, dat ze een hoopvolle toekomst krijgen  van lichtheid en groei.

 



De Heilig Geest, de Moeder-Godin.
De Schutsvrouwe van de vrouwen uit de bijbel en de Koran: van Sara, Rachel, Lea, Maria Magdalena, Kahadija, Zainab.
Begeleidster van de priesteressen en vrouwelijke voorgangers in de wereld.
Bewerkstelligster van de vlees geworden liefde op aarde.

Pinksteren herinnert jullie daaraan.

Wees jullie allen gezegend    

Nr. 165