Translate

zaterdag 25 mei 2013

Slechts één doel



Tina van Leuven@InnerDelight23 meiObstacles are those frightful things you see when you take your eyes off your goals~Anonymous”

Zou U deze tweet willen toelichten?

Waarom ga je er niet eerst zelf op in? Ik heb je naar deze tweet geleid.

Oh, ja natuurlijk.

Ik had eergisteren een dramatische dag, waarin ik mezelf verloor in twijfel en moedeloosheid. Kortom, ik had het niet meer en zag het niet meer. En zelfs als ik me herinnerde dat het wel weer over zou gaan, deed het me niets. Ik zat erin, en het was heftig. Gisteren vroeg ik U mij de geest van perspectief te zenden en ik heb vervolgens een wonderschone dag gehad van hoop en zin in alles. Ik stond open voor de natuur, voor de uitdagende dingen op mijn werk en voor het werken met de blog en de tweets. En toen pas herinnerde ik me, dat ik mezelf wel erg was kwijtgeraakt, dus…..ik heb alleen maar “angstwekkende dingen gezien die me hebben afgeleid van mijn doelen”. En ik ben zo verbaasd, omdat het daarna een heerlijke dag was. Jantje huilt en Jantje lacht.

Je hebt jouw ogen afgewend van de doelen. De belangrijke doelen die je je hebt gesteld: Mij, de zin van het leven, geduld, ja zeggen tegen alles. En vervolgens ben je verloren geraakt op jouw weg, zwalkend van het een naar het ander. Je hebt je de doelen zelfs niet herinnerd, zelfs niet geprobeerd je te herinneren dat zoiets maar een dag duurt.

 Obstacles are those frightful things you see when you take your eyes off your goals”

Maar weet, dat je toch al iets belangrijks hebt afgeleerd, het toch goed hebt gedaan. Want je hebt jezelf niet getroost met verslavingen, maar niets gedaan. En dat is al een hele vooruitgang vergeleken met vroeger. Toen duwde je jezelf eigenlijk nog verder weg in het moeras met alles wat er maar bestond aan gehechtheden en troosterijen en vermeende heerlijkheden. Je hebt niets gedaan, Mijn zoon, je hebt slechts gewacht. Dus dat is al een hele vooruitgang.

Voortaan zal Jantje, wanneer  hij huilt zich herinneren, dat hij de volgende dag lacht.

En helemaal vooruitgang is het wanneer Jantje ooit, wanneer hij lacht, zich herinnert dat hij de vorige dag huilde. Dan is evenwicht in het innerlijk geboren en geestelijke volwassenheid, dan is er een doel gesteld en aan vastgehouden, namelijk vertrouwen in het leven, vertrouwen in Mij. Dan luister je altijd naar dat ene doel, niet de vele doelen, dan ben je van meervoudig naar enkelvoudig, naar eenvoudig gegaan. Dan ben je geheel, geheeld, heel. Dan ben je in Mij.

Wees jullie allen gezegend

Nr. 167