Translate

zaterdag 20 juni 2015

Niet vertellen maar vragen




Ik mijmerde over de misverstanden tussen mensen en realiseerde me, dat ze dikwijls niet luisteren naar de ander maar alleen hun eigen verhaal willen vertellen.
Ik kreeg dat besef zeker van U aangereikt, of was het mijn denken?
Zou U hier op in willen gaan?

Wordt jouw denken niet ook door Mij in stand gehouden?
Maar het maakt niet uit, of een inzicht van jouw denken van jou is of aangereikt door God, de vraag is of het waar is.

De geest van de wijsheid is bij mensen manifest aanwezig als mensen

  • alleen praten over waar ze verstand van hebben
  • eerst luisteren naar de ander
  • even wachten met hun eigen verhaal
  • beseffen dat eigen inzichten alleen maar eigen inzichten zijn
  • beseffen dat andere mensen andere inzichten kunnen hebben
  • geen wedstrijd over inzichten hoeven te houden
  • accepteren dat verschillende inzichten geen bedreiging hoeven te zijn
  • accepteren, dat een ander een eigen waarheid mag hebben
  • weten, dat de waarheid van de ander de eigen waarheid niet bedreigt
  • vragen stellen aan de ander
  • vragen en doorvragen
  • open vragen stellen zoals ‘wat bedoel je?´
  • ook God in de ander erkennen.
Eigenlijk is de leidraad: “niet vertellen maar vragen”.

Wees jullie allen gezegend

Nr. 281