Translate

zondag 24 januari 2016

Frenkie wordt ziek maar ook weer niet


Ik begon me het weekend een paar weken geleden al een beetje gammel te voelen, en ja hoor, maandagavond kreeg ik forse keelpijn, zo’n flinke neusverkoudheid en wat verhoging dat ik dus een stevige griep aan het ontwikkelen was. Want ik ben deskundig op dat vlak: neusverkoudheid, keelpijn, verhoging, paar dagen griep,  noem maar op. Niet erg interessant zou men zeggen, maar nu komt het.
Uit het verleden weet ik, dat ik het dan zo benauwd kan krijgen, dat ik eigenlijk niet kan liggen, alsof ik dreig te stikken. Die avond was het zo heftig, dat ik niet naar bed ging, maar in een fauteuil rechtop wilde proberen beneden de nacht door te komen. Ik kreeg het steeds benauwder en zei op een bepaald moment tegen Mijn God:

 “Ik kan niet ziek worden, morgen heb ik een paar belangrijke dingen, waarbij ik echt mensen dupeer als ik er niet bij ben.
En ik smeek U, Mijn God, bevrijd me van deze combinatie van heftige keelpijn en complete neusverkoudheid, ik raak ervan in paniek. Geeft U me erge hoofdpijn of alleen keelpijn of alleen neusverkoudheid of alleen vreselijke maagpijn of laat me heel bang zijn of erg neerslachtig of doodmoe. Ik kan echt dat alles in stilte verdragen.  Ik smeek het U, maar niet déze nacht en ook nog zware keelpijn én vreselijke neusverkoudheid, dit is me te erg. Het is me gewoon te zwaar, ik kan dit niet. Ik wil alles extra voor U doen, ook emotioneel  lijden, maar als het U belieft, niet dit!”

Wees gerust, Mijn zoon, Ik ken jouw angst voor benauwdheid. Je zult niet ziek worden en vannacht zul je ontlast worden in jouw benauwdheid, wees gerust.

Het werd even nog erger en erger, maar na een kwartier gebeurde het volgende: ik voelde mijn keelpijn minder worden, echt heel behoorlijk minder, en vervolgens loste zich mijn neusverkoudheid zodanig op, dat ik gewoon zo zittend in de fauteuil in slaap ben gevallen. De volgende  ochtend kon ik gewoon naar mijn werk en heb dus niemand gedupeerd.
 Ik ben nog de hele week gammel en verkouden gebleven, met veel gesnotter, maar ik ben niet ziek geworden.

En ik ben zeker een hele week heel blij en dankbaar geweest om deze dubbele verhoring van mijn gebed. Niet ziek worden en geen ernstige benauwdheid. Oh wat was ik dankbaar en blij.

Zou U daar iets over willen zeggen?

“Waarom word ik niet genezen en Frenkie wel?”, zullen  mensen zich afvragen?
Het antwoord is simpel.
Dit gebed kon gewoon worden verhoord, letterlijk en vrijwel onmiddellijk.
En de redenen gaan alleen Frenkie en Mij aan, niemand anders, maar dit kan er over worden gezegd.

Sommige kwalen en sommige problemen kunnen na een gebed van iemand worden afgenomen.  Maar dan is er altijd sprake van een groot geloof, veel  verzakingen, grote offers, veel gebed en de genade, dat door God om goede redenen een uitzondering wordt gemaakt. Want God weet hoeveel andere problemen Frenkie heeft die hij in stilte draagt. Maar dit gebed mocht worden verhoord.

En alle gebeden van mensen worden altijd gehoord, men ontvangt altijd verlichting in het lijden, men ontvangt altijd kracht en levensmoed, zelfs als het probleem niet wordt opgelost.
Want gebed werkt, altijd, maar niet volgens de wensen van de mens,  maar volgens de wetten en inzichten van God.

Wees jullie allen gezegend

Nr. 315