Translate

zondag 31 januari 2016

Het hier en nu, maar uit de waan van de dag



Ik fietste naar mijn werk en  besefte ineens, dat ik helemaal niets dacht.  Het was zo stil van binnen en zo rustig. Ik moest mezelf dwingen om iets te denken, zoals “ dat is een boom” en daarna was het weer stil van binnen. Toen ik in de stad was gearriveerd en nog steeds van binnen niets dacht, nam ik de stad en de straten waar en kreeg toen een rare dubbele gewaarwording. Aan de ene kant was ik erg in het hier en nu en aan de andere kant ervoer ik een soort tijdloos iets. Het leek het wel of ik me herinnerde, dat de stad eeuwen bestond en dat die stad de ervaringen van alle mensen door de eeuwen heen uitademde. Alsof de straten zich vollediger aan me kenbaar maakten. In het hier en nu en tegelijkertijd stapte ik uit de waan van de dag in een nieuwe volheid waar ook het verleden deel van uitmaakt. Ik had in ieder geval een enorm besef van historische heelheid.

 Zou  U daar op in willen gaan?

Mijn zoon, Ik ga hier graag op in.

Weet overigens, dat  Ik je in deze ervaring heb getrokken, omdat het tijd was voor deze stap! Het denken mag bij jou langzamerhand opgenomen worden in de Boezem van God, in de stilte, in wat jij noemt jouw Rozenhof.

Elke ervaring in het hier en nu impliceert automatisch een gewaarwording van heelheid. En die heelheid bevat niet alleen het verleden, maar ook de toekomst. Oftewel, je maakte contact met het wezen van die stad. Je maakte contact met de heelheid waarin die stad zich bevindt en dus automatisch met haar verleden en met haar toekomst. Want op een ander energieniveau bestaan deze tijden tegelijkertijd.

Kortom: jouw waarnemingsvermogen werd uitgebreid, welkom in de wereld van de geest. En weet, dat wanneer je je in deze staat van niet-denken bevindt, de dualiteit is opgelost en jouw ego verder is verzaakt. Jouw denken staat dan meer ter beschikking van Mij. Jij staat dan meer open voor de volheid van het leven in plaats van voor de waan van het ego.

Wees gezegend

Wees jullie allen gezegend

Nr. 316