Translate

zondag 2 april 2017

Het schepsel troost de Schepper



Mijn God, hoewel alle godsdiensten er mogen zijn, wilde ik nu zo voor Pasen even helemaal Katholiek doen. Ik kwam deze zin tegen, die de moeder Maria tegen haar zoon Jezus zegt, vlak voordat hij zijn marteling en sterven tegemoet gaat:

“Want we weten dat onze gehoorzaamheid de Eeuwige troost is. Oh! Voor mij, hoe groot is die gedachte! Het is mij, een schepsel, vergund om mijn Schepper te troosten!” *

Zou U hier op in willen gaan?

Mijn zoon ,hoe zou Ik dat niet willen, het grootse onderwerp voor God die de mensheid onder diens hoede heeft? Dit is de fascinatie van elke Godsvonk, die dag en nacht bezig is met de geestelijke ontwikkeling van diens aard schepsel. Ik ga hier graag op in.

Je  troost Mij als je
  • aan Mij denkt
  • jouw hart opent voor het leed van een medemens
  • iemands leven verlicht met jouw genegenheid en grappen
  • stil staat bij de schoonheid van een bloem
  • Mijn macht en kracht erkent, als je het leven overdenkt
  • jouw wonderschone lichaam verzorgt en koestert en behoedt voor verval en verslaving
  • in een gesprek met iemand tussen de regels van diens woorden leest en het verborgen  leed en de geheime kwetsbaarheid vermoedt
  • jouw ego verzaakt
  • jouw persoonlijkheid voedt door Mij op de troon te laten van jouw innerlijk
  • Mijn wil en wetten belangrijker vindt dan de wereld en haar verlokkingen
Kortom als je vol overgave naar Mij luistert en Mij gehoorzaamt.
Wees jij gezegend om de wereld deze zin in herinnering te brengen.

Weest jullie allen gezegend

*Het epos van de God-Mens Maria Valtorta, boek 11  p. 105

Nr. 379