Translate

zaterdag 24 december 2011

Over de liefde van God voor de mens (Tweet van God, 4)

 


De Stem: Ik ben geen God van strenge wetten. Ik voel meer liefde voor jullie dan kerkgangers èn vrijbuiters denken. Respect voor Menszijn !

God, in mijn contacten met U merk ik, dat U mij wel de waarheid zegt en me stevig coacht, maar liefdevoller naar mij bent dan ik zelf. Bij mijn fouten spreekt U verzachtende woorden, in mijn wanhoop troost U mij, als ik val, helpt U me met opstaan. Waarom behandelen we onszelf zo liefdeloos? Ik ben blij, dat U deze tweet van 2/9 wilt toelichten.

God is ook liefdevoller, hoe kan het ook anders. God overziet het geheel, God kent jullie beter dan jullie jezelf kennen. God ziet waar kansen en mogelijkheden liggen, God ziet welk fouten tot welke inzichten leiden, jullie zelf zitten er midden in. Jullie hebben nog zoveel te leren, te ontdekken, te ervaren. God kent jullie weg. Dat is de enige reden van deze blog via jou: iets meer helicopterview.

Aardig wat kerkgangers zijn zo streng. God houdt niet van hun eisen, hun wetten, hun geblaas over wat iedereen moet en niet mag. Het zijn veelal koude mensen, die teveel in hun hoofd zitten en naar de mensen kijken met een eis van wat moet. Wat niet mag, wat moet worden afgestraft, wat fout is. Wij zien ze bezig, en met name onderontwikkelde, arme en hulpeloze mensen verleiden met hun ogenschijnlijk eenvoudige boodschap. Maar het is geen mooie weg, die ze bieden, geen warm pad, geen hoopvolle toekomst. Uiteindelijk zullen zij, en de mensen die ze verleiden, op hun schreden terugkeren, maar dat gaat gepaard met veel leed. Dat voorziet God ook.

De vrijbuiters zijn nogal wat ongelovigen, die denken, dat de God van de gelovigen een strenge en onverdraagzame en liefdeloze is. En eigenlijk gelijk een nieuwe God hebben gemaakt. Die van de materie, het lichaam, welvaart, comfort, luxe, gemak, onmiddellijke behoefte bevrediging (zie je iedereen lopen met een flesje water: men mocht eens dorst krijgen). En deze nieuwe God is de Aap, de heer van de wereld, de duivel zo je wilt. En dat is alles evenzeer nogal betrekkelijk, en leidt tot niet veel.

“Ik ben geen God van strenge wetten. Ik voel meer liefde voor jullie dan kerkgangers èn vrijbuiters denken. Respect voor Menszijn !”

Respect voor Menszijn.
Wat houden Wij in de geestelijke wereld van de mens.

De schoonheid in jullie ogen, als jullie genieten van de natuur.
Jullie blijdschap, als jullie iemand de weg wijzen in het verkeer.
Jullie mooie, onbeschermde, glinsterende zachte huid, als jullie net uit het water stappen.
Jullie liefde, als jullie met jullie dierbaren samen zijn.
Jullie creativiteit, als jullie samen muziek maken.
Jullie gevoel voor harmonie, als jullie een mooi huis bouwen.
Jullie vreugde, als jullie een nieuw rozensoort kweken.
Jullie liefde, als jullie een zwakke in de samenleving helpen.
Jullie handen, als je een zwakkere ondersteunt
Jullie pogingen om de wereld beter te maken.
Jullie verlangen naar God, als de wereld jullie niet meer bevredigt.
Jullie ontroering, als jullie voelen, dat jullie door Ons zijn geholpen.
Jullie oprechte gebeden, ook al worden ze niet altijd verhoord.
Jullie hoop op een beter leven voor iedereen.
Jullie compassie met slachtoffers van rampen.
Jullie zoete woorden van troost in een hulpverleninggesprek.
Het rechten van jullie rug, als het leven soms te zwaar lijkt.
Jullie heilige mensen, die reeds God op aarde hebben toegelaten.
Jullie roep om God.
Jullie moed in nood.

Wij, in de geest, kunnen nog miljoenen voorbeelden noemen, waarom Wij respect hebben voor jullie mens zijn.
Jullie kunnen dat respect ook zelf krijgen.

De groten der aarde, de heiligen, de oprechte gelovigen, de liefdevolle atheïsten, de grote politieke leiders, de wijzen, de nederigen van hart, de helpers in het verborgene zijn jullie voorgegaan.

Wees jullie allen gezegend

Nr. 41