Translate

dinsdag 6 september 2011

De mening van de mensen versus de mening van God



Ik moet ’s middags een presentatie houden over financiën voor een grote groep directeuren. Ik zit in de trein en ben echt zenuwachtig. Ik vraag mijn God om mij te helpen rustig en ontspannen te zijn op die bijeenkomst.
"Kunt U mij helpen om ontspannen te zijn. Ik begrijp niet, dat ik hun mening belangrijker vind dan de Uwe, want dan zou ik niet meer zenuwachtig zijn. En waarom ben ik eigenlijk niet zenuwachtig bij U? Dat lijkt me reëler."

Het is terecht dat je niet zenuwachtig bent bij Mij, want wat wil Ik jou aandoen? Ik ben de God van liefde, Ik koester, Ik verzorg, Ik ben een Ouder voor Mijn kind, met eindeloos geduld, Ik dring me nooit op en oordeel niet. Maar het lijkt terecht, dat je zenuwachtig bent bij mensen, zeker bij managers. Want zij zijn degenen die mede verantwoordelijk zijn voor wat mis gaat in de wereld. Zij dienen hun eigen belang teveel. Zij zijn degenen die zich verrijken ten koste van de armen. En in sommige organisaties en landen zijn zij degenen die misdaden begaan tegen de mensen, tegen de beschaving, tegen de gevoelens van hun medewerkers en onderdanen. Zij zijn soms degenen die moorden of,  laten moorden.

Maar om op jouw zenuwen terug te komen. Spreek de volgende mantra uit, voordat je op moet:

”de mening van God is mij belangrijker dan de mening van  mensen”.

Dan zal jouw nervositeit verdwijnen als sneeuw voor de zon. Want je maakt hun mening belangrijker dan nodig is. Ben je niet aan het streven Mijn mening te allen tijde in alle situaties te laten prevaleren?
Wees gezegend

Wees jullie allen gezegend

Nr. 5