Translate

donderdag 15 september 2011

Over loslaten en opdragen


Ik dank U dat mijn wandeling zo bijzonder was. Alles is even indrukwekkend, de natuur, het weer, de sfeer, de schoonheid, alles is van U, alles laat ik U en ik dank U, dank U daarvoor.

Dank je, dat je dit zegt, Ik ben er blij om.

Waarom bent U blij, maak ik u dan niet blij met een dooie mus, terwijl toch eigenlijk alles van U is?

Ik ga er graag op in. Het is bepaald geen dooie mus. Ik ben jouw Schepper en jij Mijn schepsel , Mijn mens. Mijn "prachtig project" op aarde geeft zich steeds meer over aan Gods wil, is begonnen het leven te leven in waarheid, is aan het begrijpen en erkennen en ervaren, dat alles in God, van God en voor God is. Wij zijn aan het samenwerken. De voorzienigheid heeft dit als hoog doel gesteld, heeft de vrije wil geschonken aan het beeld Gods op aarde, de mens, de bedoelde kroon van de schepping. En deze mens is aan het leren, uit vrije wil, alles wat van God is aan Mij te laten in plaats van het te claimen en op te eisen en te vervalsen en te vervormen. Alles begint hierdoor te stromen en ook dóór te stromen en steeds zuiverder te worden.
Is dit een dooie mus?
Wees gezegend.

Wees jullie allen gezegend

Nr. 9