Translate

zaterdag 26 januari 2013

Jullie kunnen allen God horen


De mens is een wonderbaarlijk wezen, met veel verborgen vaardigheden.
Jullie horen allen jullie “Mijn God”. De vraag is alleen: Herkennen jullie de stem van jullie “Mijn God”?
De stem van “Mijn God” is een droom of een ingeving of inspiratie of een geluksgevoel of een voorgevoel of een bijzondere ontmoeting of een frappante opmerking van iemand of een bijzonder dier op jullie pad of een onverwachte gebeurtenis.
Want jullie “Mijn God” is dag en nacht met jullie “bezig” en vindt altijd mogelijkheden en wegen en middelen om jullie vrije wil te voeden met geestelijk doelen. Want aardse doelen komen vanzelf wel jullie richting uit, teveel zelfs.
Jullie allen hebben een “Mijn God”, Wiens stem ook gehoord kan worden. De vraag is alleen: willen jullie de stem van “Mijn God” ook horen? Want het is aan jullie je daarvoor in te spannen.

 

Zuiverder leven, zuiverder denken, zuiverder voelen, zuiverder handelen: op deze wijze worden jullie een zuiverder instrument en is het makkelijker voor jullie “Mijn God” jullie te “gebruiken”. Willen jullie zelf ook niet liever timmeren met schoon en goed gereedschap, lopen op goede schoenen, koken met de beste pannen en schrijven met een fijne pen?

God gebruikt graag een goed instrument.

Dus: kijk naar jezelf. Eet je rustig en matig? Drink je niet teveel alcohol? Laat je de zoveelste kop koffie staan? Ben je al aan het minderen met roken? Kun je vlees en vis vaker overslaan? Bid je af en toe? Neem je stilte en rust voor jouw innerlijk? Zeg je “nee” tegen teveel drukte en afspraken? Zet je de TV of de computer wel eens uit? Houd je van je medemens?
Wat willen jullie? Je verliezen in behoeften, beslommeringen en verplichtingen of je open stellen voor de stem van jullie “Mijn God”?
Het is aan jullie, elke dag opnieuw.
Wees jullie allen gezegend

Nr. 146