Translate

zaterdag 5 januari 2013

Waarom de mens een “Mijn God“ heeft (Ovidius)



Mijn God, misschien stel ik een rare vraag ? Waarom hebben wij eigenlijk een eigen “Mijn God” ? Waarom doet God “het” niet gewoon vanuit de kosmos?

God is overal en in alles, en speciaal de mens heeft een streepje voor. Zonder een permanent, waakzaam, stimulerend, inspirerend, leven gevend Deel van God in jullie zouden jullie nooit verder gekomen zijn dan het meest ontwikkelde dier, de aap. Groepsgedrag, de fysieke evolutie, de natuur, de aarde liepen in de mens tegen hun grenzen. Toen jullie individuele wil lang geleden geboren werd in de mens, werd het noodzakelijk, gewenst, belangrijk om een inwonende Godsvonk ter beschikking te stellen.

Want God koestert de vrije wil zeer.

En voor de goede orde, deze “Mijn God” is in jullie, maar 100 % verbonden met God. Er is geen verschil of scheidslijn, behalve in de mate waarin jullie “Mijn God” zich kan uitdrukken in het aardse leven.

Ik als “Mijn God” van Frenkie bij voorbeeld kan zich veel beperkter uitdrukken in de aardse wereld dan de “Mijn God” van een grote heilige of profeet, dat spreekt voor zich. Maar Ik ben dik tevreden met wat Frenkie zoal overlaat aan Mij.

Jullie eigen “Mijn God” geeft jullie :
  • Perspectief op de eeuwigheid
  • Een kans op leven na de dood
  • Inspiratie in creatieve momenten
  • Vertrouwen in moeilijke situaties
  • Inzicht in het wezen van de mens
  • Intuïtie waar verstand en gevoel het niet redden
  • Reflectie op jullie innerlijk
  • Stimulans in jullie ontwikkeling van beest naar geest
En wanneer jullie “Mijn God” jullie zou verlaten, zouden jullie als mens ongelooflijk snel aftakelen, dier worden, ontsporen, terugvallen in de allergrootste primitiviteit.
Maar dit zal nooit gebeuren, want Wij zijn trouwer aan jullie dan jullie aan Ons.
Stilte past hier nu.

En voor de goede orde, alle leven heeft het eeuwige leven in zich, want de materie volgt de geest, niet andersom. De groepsgeest van een diersoort, van een plantensoort overleeft. Individuele dieren gaan na hun dood weer op in de groepsgeest. Maar de individualisering van het leven, dus persoonlijk, individueel leven en overleven na de dood overkomt alleen mensen of nauw met mensen verbonden dieren, zoals een trouw paard, een op zijn baasje gerichte hond etc.

Koester jullie “Mijn God”, praat met Het, stel je open, houdt het voor waar, dat dat kan, steun op Het, neem de tijd voor jullie eigen “Mijn  God”, want weet, dat jullie “Mijn God” Heilige Afgezant van God is, het Verbond met God is, God is en dag en nacht met jullie begaan is en beschikbaar is en niets liever wil dan de overgave van jullie vrije wil aan Diens macht en kracht. Dan is alles mogelijk in jullie leven.

Wees jullie allen gezegend

Nr. 140